همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در پیامی به آیین معنوی دیدار با پدران آسمانی، تصریح کرد:

ما باید کشور ایران را در حد شایستگی ملت عزیز و حد انتظار شهیدان والامقام بسازیم و الگویی از جامعه متعالی و پیشرفته اسلامی به جهان ارائه کنیم؛ جامعه ای مبتنی بر عدالت اخلاق و محبت. به گزارش ایرنا، پیام دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که به همین مناسبت توسط دکتر دهقان رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تبریک ولادت امیرمومنان و پیشوای رادمردان و بلند همتان حضرت امام علی (ع ) به همه مسلمانان و ارادتمندان آن حضرت و همه بشریت، یاد و خاطره تمامی شهیدان تاریخ سرزمین اسلامی مان را گرامی می دارم، همت بلند شما عزیزان برای برپایی مراسمی خجسته در سالروزی چنین مبارک و میمون ستودنی و در خور تحسین است.

میثاق دوباره شما عزیزان با پدران شهیدتان به مناسبت روز پدر، حرکتی زیبا ف خود جوش، فرهنگ ساز و تحول آفرین است که نشان از بالندگی و رشد دائمی درخت تناور و پرثمر ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

اگر این نخل تناور دیروز با خون پدرانتان آبیاری شد، امروز به دست توانمند شما جوانان غیور و غیرتمند حراست و نگهبانی می گردد و در این جشن دیدار، چه هدیه ای گرانبها تر از تجدید پیمانی دوباره با آسمانیان خفته در گلزار شهدای سراسر ایران اسلامی که به مدد نفس قدسی امام راحل و بهای خون پاک هزاران لاله عاشق امروز در اعلی درجه عزت و افتخار و پایداری است.

فرهنگ ایثار و جانباختگی در راه حق و عدالت ذخیره ای تمام نشدنی و گنجینه ای پر بهاست که گذشت روزگاران و ایام نه تنها از قدر و قیمت ان نمی کاهد، بلکه هر روز شجره طیبه فداکاری در راه خدا بالنده تر می شود و البته هر روز را وظیفه ای است . اگر دیروز حضور در جبهه ها و جانبازی در راه حفظ میهن و نظام اسلامی ضرورت داشت، امروز حضور پر شور و نشاط در میدان های فرهنگ ، علم و فناوری و صنعت و کشاورزی به قصد ارتقا و پیشرفت کشور ضرورت دارد.

عزیزان
ما باید کشور ایران را در حد شایستگی ملت عزیز و حد انتظار شهیدان والامقام بسازیم و الگویی از جامعه متعالی و پیشرفته اسلامی به جهان ارائه کنیم؛ جامعه ای مبتنی بر عدالت اخلاق و محبت.

خوشبختانه امروز ملت عزیز ایران در صحنه های بین المللی پرچمدار عزت و کرامت و منادی عدالت و عشق و محبت است. ملت ایران به عنوان ملتی شجاع و مقتدر در مقابل ستمگران و زورگویان عالم ایستاده و پرده های فساد و ظلم آنان را کنار می زند و فریب کاری های 60 ساله آنان را برملا می سازد.

ملت شریف ایران امروز سخنگوی آزادگان و عدالت طلبان جهانی و بلکه سخنگوی قلب های خداخواه و حق طلب ملت های جهان است. ملت ایران به برکت شهیدان خود محکم و سرفراز ایستاده است و البته جوانان عزیز و شما یادگاران شهیدان که در خط مقدم و پرچمدار آرمان های الهی و ایمان های زلال و پاک و فریاد عدالت خواهانه و حق طلب مردان و زنان ایران هستید این شایستگی را دارید که با تصمیمی راسخ و مجاهدتی عظیم کشور عزیزمان را به قله های پیشرفت و تعالی برسانید.

عزیزان
آرمان اسلامی حرکت به سمت جامعه جهانی مهدوی است جامعه ای مبتنی بر خداپرستی بر عدالت و عشق و این در حقیقت آرمان همه بشریت و انبیا و اولیا و آرمان مولا و سرورمان حضرت مهدی (عج ) است.

همچنان که پدران بزرگوار شما سهم و دین خویش را ادا کردند ما هم باید سهمی در رسیدن به آن داشته باشیم.

حال که در چهارمین سال پیاپی در روزی مزین به نام شکوهمند حضرت امیرمومنان علی (ع) با حضور و گردهمایی بر مزار پدران شهیدتان دیدار و میعادی دوباره با آن والامقامان پایه گذار جشنی بزرگ و ملی شده اید، امیدواریم با تاسی به آنان که شاهدند و با تاسی به امیر مومنان این الگوی تام و تمام بشریت تا ابد در طی این مسیر مقدس موفق و پیروز باشید.

همچنین امیدواریم این مراسم باشکوه که در سال نوآوری و شکوفایی در مراکز استان های سراسر کشور برگزار می گردد در سال های آینده تبدیل به رسمی نیکو و سنتی ماندگار در بین تمامی آحاد خانواده بزرگ ایثارگران ایران اسلامی گردد و در مناسبتی اینچنینی شاهد حضور سراسری دلباختگان و عاشقان خط خونین شهادت بر مزار تمامی شهیدان همواره سربلند این مرز و بوم باشیم.

برای شما عزیزان و خانواده‌های سربلند و معززتان پدران و مادران و همسران عالی مقام شهیدان آرزوی عزت و سربلندی دارم. موفق و پیروز باشید.

محمود احمدی نژاد 

کد خبر 58244

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز