دسر تیرامیسو با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. در این مطلب طرز تهیه تیرامیسو با پتی‌بور را به صورت مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم و امیدواریم از تهیه این دسر در منزل نهایت لذت را ببرید.

Tiramisu - تيراميسو - دسر - آشپزي - غذا - تغذيه

به گزارش همشهری آنلاین، دسر تیرامیسو از انواع دسر قدیمی ایتالیایی است که پرطرفدار و محبوب است و در طرز تهیه تیرامیسو با پتی‌بور از مواد ساده‌ای نظیر پنیر ماسکارپونه و خامه و شکر و قهوه غلیظ و پودر کاکائو استفاده می‌شود و شما می‌توانید این دسر خوش طعم را به‌راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

دسر با بیسکویت پتی‌بور، دسر تیرامیسو با پتی‌بور و دسر هویج با بیسکویت پتی‌بور از انواع دسرهایی هستند که در روش تهیه آنها از بیسکویت پتی‌بور استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به تیرامیسو دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با دستور تهیه آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه تیرامیسو | فوت‌وفن درست‌کردن معروف‌ترین دسر ایتالیایی در خانه

طرز تهیه کیک پرتقالی | نکات کلیدی درست کردن این کیک ساده و کم‌زحمت

  • مواد لازم

پنیر ماسکارپونه : ۲۰۰ گرم
خامه فرم گرفته شده : ۴۰۰ گرم
بیسکویت پتی‌بور به میزان لازم
شکر: یک تا ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو به مقدار لازم
قهوه غلیظ و یا قهوه اسپرسو: یک پیمانه

  • طرز تهیه تیرامیسو با پتی‌بور در خانه

► مرحله اول

برای تهیه دسر تیرامیسو ابتدا باید قهوه ای غلیظ نظیر قهوه ترک و یا قهوه اسپرسو را در منزل تهیه کنید اگر هیچ کدام از این قهوه ها را در دسترس نداشتید می توانید از نسکافه برای ساخت تیرامیسو با پتی بور استفاده کنید سپس به قهوه‌ای که آماده کرده کردید به اندازه دلخواه خود مقداری شکر بیفزایید.

► مرحله دوم

در مرحله بعدی طرز تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور خامه فرم گرفته شده را تهیه کنید می توانید خامه فرم گرفته را به صورت آماده نیز خریداری کنید سپس خامه را با پنیر ماسکارپونه درون ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم مانند و یکدست شوند.

► مرحله سوم

در این مرحله از دستور تهیه تیرامیسو با کمک قلم مویی مناسب قهوه را روی سطح بیسکویت‌ها بمالید سپس بیسکویت‌ها را به صورت تکی تکی درون ظرفی مناسب بچینید می‌توانید برای آغشته کردن سطح بیسکویت‌ها آنها را به صورت تکی‌تکی درون قهوه خنک شده فرو ببرید و به‌سرعت خارج کنید که در این صورت ممکن است بیسکویت‌ها بیش از اندازه خیس و له شوند.

► مرحله چهارم

بعد از اینکه ته ظرف را با کمک بیسکویت‌ها به طور کامل پوشاندید با کمک قاشق مقداری از کرم خامه‌ای را روی سطح بیسکویت‌ها بریزید سپس با قاشق روی سطح بیسکویت‌ها را صاف کنید.

دوباره یک لایه دیگر از بیسکویت های خیس خورده را روی کرم خامه‌ای بچینید. با توجه به بزرگی ظرف دسر و میزان مواد لازم به روشی که گفته شد چند لایه بیسکویت پتی‌بور و کرم خامه‌ای روی یکدیگر قرار دهید تا مواد تمام شوند توجه داشته باشید که لایه بالایی این دسر باید کرم خامه‌ای باشد سپس در انتها مقداری پودر کاکائو الک شده را روی دسر تیرامیسو الک کنید.

► مرحله پنجم

در مرحله آخر طرز تهیه دسر تیرامسو با پتی بور روی ظرف دسر را با کمک سلفون بپوشانید و دسر را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا طعم همه مواد دسر به خوبی با یکدیگر مخلوط شود سپس بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از یخچال بیرون آورید.

  • نکات طلایی برای تهیه دسر تیرامیسو با بیسکویت

۱. برای طرز تهیه تیرامیسو می‌توانید از بیسکویت ساقه طلایی و یا بیسکویت لیدی فینگر نیز استفاده کنید.
۲. دسر تیرامیسو را می‌توانید با تی‌تاب و کیک اسفنجی و یا با کیک نازک و سبکی نیز در منزل تهیه کنید. تیرامیسو با تی‌تاب طعم فوق العاده ای پیدا می‌کند.
۳. برای اینکه ظاهر دسر زیبا و خاص شود می توانید از ترکیب بیسکویت پتی‌بور کاکائویی با بیسکویت ساده استفاده کنید.
۴. برای اینکه دسر تیرامیسو را از یک رنگی درآورید می‌توانید در نحوه تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی‌بور مقداری کاکائو به کرم خامه‌ای بیفزایید.
۵. برای راحت برش خوردن دسر تیرامیسو با پتی‌بور باید توجه داشته باشید که بیسکویت‌ها را بیش از حد با قهوه خیس نکنید.
۶. دسر تیرامیسو هر چقدر بیشتر درون یخچال بماند طعم و مزه بی‌نظیری پیدا می‌کند.

منبع: آرگا مگ

کد خبر 576009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha