از اسفند سال گذشته و همزمان با شروع اپیدمی کرونا گروه‌های مردمی و جهادی در اکیپ‌های مختلف به میدان آمدند و با ضد عفونی کردن معابر و مکان‌های پر تجمع، آتش‌نشانی و شهرداری را در این مسیر یاری دادند.

ايستاده در برابر كرونا

همشهری آنلاین _پریسا نوری: در هفته‌های اخیر و با شروع موج سوم کرونا در کشور و بالارفتن آمار روزانه مبتلایان به این ویروس منحوس و در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ورود نیروهای جهادی و بسیجی برای کنترل این بیماری، بسیجیان با ضدعفونی کوچه، خیابان، مساجد، بانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، مدارس و سایر مکان‌های پر تردد بار دیگر میدان‌دار مبارزه با کرونا در محله‌ها شدند. درگزارش تصویری، این هفته، چند نما از تلاش نیروهای مقاومت بسیج پایگاه فاطمیون مسجد وحدت برای پاکسازی و ضدعفونی معابر محله علم و صنعت در منطقه ۴ دیده می‌شود.  

ایستگاه‌های اتوبوس یکی از محل‌های حضور شهروندان در محله است که امکان آلوده شدن به ویروس در آن وجود دارد. برای همین در طرح اخیر، جزو اولویت‌ها در ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی بود.  
 

سردر منازل مسکونی هم جزو محیط‌هایی است که امکان آلودگی در آنها وجود دارد و در طرح اخیر، از سوی بسیجیان مسجد وحدت ضدعفونی شد.  
 

یکی دیگر از مکان‌های عمومی که به خاطر تردد پرشمار شهروندان احتمال آلودگی به ویروس در آن به شدت بالاست، ایستگاه‌های مترو است که ضدعفونی این مکان هم در حال انجام است.  
 

در طرح ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی محله علم و صنعت، ساختمان و محیط‌های پیرامون مساجد محله هم ضد عفونی شد.  
 

پل‌های عابرپیاده هم در طول روز محل‌ تردد بسیاری از شهروندان است و در نرده‌ها و دیواره‌های این پل‌ها احتمال آلودگی وجود دارد. در طرح جهادی ضدعفونی مکان‌های عمومی این محل‌ها هم ضدعفونی می‌شود.  
 

قرارگاه پدافند زیستی حوزه مقاومت بسیج در ضدعفونی مکان‌های عمومی شهر نقش مؤثری به عهده دارد.  
 

کد خبر 569037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha