مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان اصفهان گفت: طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در در قالب طرح خانه به خانه توسط نیروهای بسیجی جامعه پزشکی این استان اجرا می‌شود.

طرح خانه به خانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار علی قمیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: در این طرح  نیروهای‌بسیجی برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا و گرفتن درجه حرارت بدن افراد به منازل سطح شهر مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک آن‌ها را به مراکز بهداشتی هدایت می‌کنند.

وی توزیع ماسک در میان راننده‌های سطح شهر، توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و بروشور راهنما میان کودکان کار، برخورد با محتکران ماسک، دستکش و لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده از جمله اقدامات تاکنون  این نهاد در راستای مقابله با کرونا برشمرد.

وی بیان کرد: کشف نزدیک به ۵۰۰ جعبه ماسک، ۴۰ جعبه الکل و ۱۸ جعبه دستکش و ماسک غیر بهداشتی از اقدامات پاسداران گمنام امام زمان (عج) در راستای مبارزه با احتکار مواد بهداشتی بوده است.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ هزار ماسک پارچه ای توسط خواهران بسیجی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) و خمینی‌شهر برای توزیع در سطح شهر تولید شده است.

وی اضافه کرد: روزانه ۱۰۰ نیروی جهادی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در ۱۰ نقطه از شهر اصفهان به مدت ۱۵ روز اقدام به ضد عفونی کردن تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی و معابر و اماکن شهری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی شهرداری اصفهان می‌کنند.

قمیان به اقدامات موثر لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و گردان‌های امام حسین (ع) تابعه این یگان اشاره و گفت: گردان ۱۰۶ امام حسین (ع) از نخستین گردان‌هایی بود که فعالیت‌های خود را در راستای مبارزه و ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در مناطق مختلف شهر درچه در قالب ضدعفونی امامزاده‌ها، مساجد و میادین میوه وتره‌بار شهرستان آغاز کرده است.

 مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: گردان ۱۰۲ امام حسین (ع) شهرستان هرند نیز در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدام به رفع آلودگی از گلزارهای شهدا، مساجد و امام‌زاده‌ها نمود.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: همچنین گردان‌های ۱۲۳ شهرستان تیران و کرون و گردان ۱۰۷ لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اقدامات مشابهی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته اند.

وی درباره اقدامات نواحی مقاومت بسیج در سطح استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: گروههای ۱۵ نفره جهادگران بسیجی گروه شهید سلیمیان گلپایگان در قالب نهضت خدمت رسانی بسیج و جهاد همبستگی و تأمین امنیت و سلامت جامعه، با همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی با ۶ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده بازار و معابر شهری گلپایگان را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

 قمیان درباره اقدامات بسیجیان شهرستان نایین نیز اظهار داشت: بسیج سازندگی نایین باهمکاری شبکه بهداشت و درمان و بهداری ناحیه درقالب هفت گروه جهادی اقدام به گندزدایی وضدعفونی مجتمع‌های مسکونی واقع در شهرک قائمیه ومحله پنجاهه کردند.

وی ادامه داد: نواحی مقاومت بسیج سایر شهرستان‌های استان از قبیل دهاقان، خمینی‌شهر، برخوار، لنجان، شاهین‌شهر و غیره نیز در راستای مبارزه با ویروس کرونا فعالیت‌های مشابهی و از جمله توزیع ۱۰ هزار ماسک رایگان در بین مردم شهرستان لنجان داشته اند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان به اقدامات دانشجویان بسیجی استان در مقابله با این بیماری گفت: ۲۰۰ نفر از جهادگران بسیجی در قالب ۱۵ گروه جهادی برای مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردند که در صورت موافقت مسئولان استان با توجه به تخصص‌هایشان در هر عرصه لازم حضور پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان سیار سپاه با همکاری سپاه‌های استان اصفهان و قم به منظور همکاری در پیشگیری و درمان ویروس کرونا در مجتمع فرهنگی نور واقع در منطقه نیروگاه قم مستقر شده است.

قمیان ادامه داد: تجهیزات این بیمارستان کانتینری شامل ۹ دستگاه تریلر کانتینربر از اصفهان وارد قم شده و در مجتمع نور استقرار یافت.

وی ادامه داد: بیمارستان سیار مذکور شامل ۴۴ کانکس و دارای تجهیزاتی برای پذیرش ۱۸۰ بیمار است که با همکاری پشتیبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی اصفهان تجهیز شده و تمامی کادر آن نیز از کارکنان تخصصی سپاه  هستند.

قمیان درباره فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: تدارکات و نظم‌بخشی تیم‌های اضطراری، حضور فعال و مستمر اعضای بسیج جامعه پزشکی در شیفت‌های مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، برپایی میزهای خدمت بهداشتی درمانی در مراکز مختلف استان اصفهان از جمله ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و آمادگی برای تأمین پزشکان در مراکز پزشکی، درمانی، درمانگاهی که با کمبود پزشک و پرستار مواجه می‌شوند از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج پزشکی استان اصفهان است.

کد خبر 489816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha