شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گویا تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نیز کاربری‌های جدیدی پیدا کرده‌اند و با استفاده از دو وجهی بودن آنها، علاوه بر راننده‌ها به رهگذران پیاده‌رو‌ها نیز خدمات می‌دهند.

تابلو‌ی دو وجهی

چندی است که تعداد قابل توجهی از کارت‌پخش‌کن‌ها و توزیع‌کنندگان تبلیغات کاغذی، آگهی‌های مربوط به شرکت‌ها و خدمات گوناگون را پشت این تابلو‌ها می‌چسبانند.با اینکه زیبایی شهر برای اغلب شهروندان اهمیت خاصی دارد اما به نظر می‌رسد کارت‌پخش‌کن‌ها و کارفرمایان آنها هیچ اهمیتی برای این مورد، قائل نیستند.

اشغال شهر به وسیله کارت‌ها و آگهی‌های گوناگون به خوبی نشان می‌دهد این صنف هیچ خط قرمزی برای نوع کار خود قائل نیستند.

این درحالی است که اغلب کارت‌ها و آگهی‌ها دارای شماره تلفن است و مراجع قانونی از این طریق می‌توانند نسبت به اخطار و جریمه آنها اقدام کنند.

بهداشت قاشق و چنگال

معمولا وقتی پای وضعیت بهداشتی رستوران‌ها به میان می‌آید، بیش از هر چیز، بهداشت مواد غذایی مورد توجه قرار می‌گیرد. این در حالی است که علاوه بر مواد غذایی، بهداشتی بودن بشقاب، کارد، چنگال و قاشق هم که به طور مستقیم با سلامتی مشتریان در ارتباط است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در برخی از رستوران‌ها، حتی آنهایی که شاید کیفیت غذایشان مطلوب باشد، وضعیت بهداشتی ظروف بسیار نگران کننده است.

این وضعیت که به دنبال سهل‌‌انگاری کارگران یا عجله آنها برای آماده کردن سرویس‌ها به وجود می‌آید، می‌تواند اعتبار رستوران و اعتماد مشتری را از بین ببرد.

در برخی از رستوران‌ها علاوه بر وجود لک روی ظروف، گاهی باقی‌مانده غذا‌ها یا نوشیدنی‌ها روی آنها مشاهده می‌شود و گاهی هم ظروف آنقدر چرب هستند که به نظر می‌رسد اصلا شسته نشده‌اند.

این در حالی است که از مدیریت رستوران‌ها انتظار می‌رود علاوه بر توجه به کیفیت و بهداشت غذا، به بهداشت ظروف هم توجه داشته باشند.

گرانی استخر‌ها

شروع تابستان برای دانش‌‌آموزان یعنی آغاز دوره 3 ماهه اوقات فراغت و برای خانواده‌‌ها مساوی‌است با دغدغه پر کردن بهینه این زمان. خیلی از خانواده‌ها ترجیح می دهند که در تابستان، فرزندان خود را در کلاس‌های آموزش شنا ثبت نام کنند.

اما تماس‌های تلفنی خوانندگان با ستون در «شهر چه خبر» حاکی از آن است که شهریه این کلاس‌ها بین 30 تا 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

البته مسئولان استخر دلیل افزایش قیمت‌ها را افزایش هزینه نگهداری عنوان می‌کنند و آن را طبیعی می دانند. این در حالی است که برخی از استخر‌ها هم تحت عنوان آموزش خصوصی اقدام به جذب مشتری کرده و هزینه بسیار بیشتری دریافت می‌کنند.

با این حال در برخی موارد با وجود دریافت هزینه کلاس خصوصی، چند شاگرد دیگر هم در این کلاس حضور دارند که از همه آنها به نام کلاس خصوصی هزینه دریافت شده است.

البته باید گفت در برخی استخر‌ها تعداد شاگرد‌ها در کلاس‌های عمومی آموزش شنا به اندازه‌ای زیاد است که مربی فرصت نمی‌کند به همه آنها رسیدگی کند و شاگردان این کلاس‌ها، تابستان را در حالی سپری می‌کنند که چیزی از فن شنا نیاموخته‌اند. 

انتظار پر زباله

با اینکه چند وقتی است سرنشینانی که از پنجره‌ خودرو‌ها زباله پرتاب می‌کنند با جریمه‌های پلیس مواجه می‌شوند اما به نظر می‌رسد برخی راننده‌ها پوست تخمه را  جزء زباله‌ها قلمداد نمی‌کنند. در برخی نقاط شهر و کنار محل انتظار رانند‌ه‌ها، می‌توان چندین مشت پوست تخمه یافت.

برخی از پدرانی که نزدیک مدرسه فرزندان خود، منتظر شنیدن زنگ تعطیلی آنها هستند یا راننده‌های آژانس که منتظر از راه رسیدن مسافرند و خلاصه بسیاری از راننده‌های دیگر همان طور که روزنامه‌ها را ورق می‌زنند تخمه می‌شکنند.

البته هستند بسیاری از  راننده‌هایی که در نبود پلیس نیز به هیچ وجه چیزی از خودرو بیرون پرتاب نمی‌کنند.

کد خبر 55660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز