دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

تالار جدید بورس نفت برای انجام معاملات رینگ محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی و سایر معاملات آینده نفتی، حداکثر تا ۱۰ روز آینده در برج صدف جزیره کیش افتتاح خواهد شد.

به گزارش شانا، غلامعباس زنگی آبادی، مدیر تالار محصولات نفتی و پتروشیمی، از افتتاح تالار جدید بورس نفت خبرداد و افزود: طبق آخرین مذاکرات با مدیرعامل بورس کالا، قرار است تالار جدید بورس نفت در برج صدف جزیره کیش افتتاح شود.

وی تصریح کرد: تالار جدید انجام معاملات بورس نفت در طبقه همکف برج صدف واقع شده که مراحل آماده‌سازی‌ آن تا کنون به خوبی پیش رفته است و در آینده نزدیک نیز شاهد راه‌اندازی مرحله دوم بورس نفت برای عرضه نفت خام خواهد بود.

همچنین پریوش کریمخان زند، مدیرعامل شرکت برج‌های جزیره کیش گفت: از ۲ ماه گذشته تصمیم‌هایی برای انتقال رینگ محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی به برج صدف گرفته شده بود که از آن زمان تمام تلاش‌ها برای راه‌اندازی سریع این تالار به کار گرفته شد و اکنون آماده راه‌اندازی است.

مدیرعامل شرکت برج‌های جزیره کیش با بیان اینکه تا کنون ۹ میلیون دلار برای راه‌اندازی تالار جدید بورس نفت سرمایه‌گذاری شده است، افزود: برای راه‌اندازی این برج دو هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت در نظر گرفته شده است و امکانات و خدمات رفاهی مجزا نیز برای شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و کارگزاران بورس نفت در آن قرار دارد.

فاز اول بورس نفت با عنوان رینگ محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی، بهمن‌ماه سال گذشته با حضور وزیران نفت و اقتصاد و دارایی و سایر مسئولان مربوط افتتاح شد.

محل اصلی انجام معاملات این رینگ در ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار جزیره کیش قرار دارد که هر هفته، شنبه تا چهارشنبه، پس از انجام معاملات سایر کالاها، پذیرای کارگزاران و شرکت‌های عرضه‌کننده مواد پایین دستی نفتی و پتروشیمی است.

کد خبر 52373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز