یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه بورس: مدیران ارشد سازمان خصوصی‌سازی، بورس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برگزاری نشستی نحوه واگذاری زیرمجموعه‌های این شرکت مادر تخصصی نفتی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

حسینعلی زادمهر، رئیس امور سهام مجامع شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این خبر افزود: نشست مدیران سازمان خصوصی‌سازی و شرکت پتروشیمی برای چندمین بار در سال ۸۷ برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در جلسه روز سه‌شنبه اطلاعات مربوط به همه زیرمجموعه‌های شرکت ملی پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته زادمهر در نتیجه این مطالعات و رایزنی‌ها مشخص خواهد شد کدام یک از زیرمجموعه‌های شرکت ملی پتروشیمی که در فهرست واگذاری‌های هیات دولت قرار دارند، حائز شرایط پذیرش هستند.

او تصریح کرد: براین اساس اگر شرکتی حائز شرایط پذیرش تشخیص داده نشد، راه‌های رفع موانع و ایجاد زمینه واگذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت پتروشیمی اولویت‌بندی واگذاری زیرمجموعه‌های شرکت ملی پتروشیمی را در حیطه اختیارات سازمان خصوصی دانست و ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی و هیات عالی واگذاری با برگزاری جلسات جداگانه زمان‌بندی و اولویت‌های واگذاری را تعیین خواهند کرد هر چند که در این جلسات نمایندگانی از شرکت‌های مادر تخصصی هم حضور دارند.

زادمهر تاکید کرد: تمامی اطلاعات و مدارک تکمیلی مربوط به به شرکت‌های پتروشیمی برای سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس ارسال شده و با توجه به همین اطلاعات تکلیف واگذاری این شرکت‌ها به زودی مشخص خواهد شد.

به گفته او در حال حاضر  شرکت‌های پتروشیمی تبریز، خراسان و شیراز آماده واگذاری از طریق بورس هستند و اطلاعات مابقی شرکت‌ها هم در مرحله بررسی قرار دارند.

زادمهر گفت: تمام شروط بورس برای پذیرش پتروشیمی خراسان محقق شده و از نظر شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده واگذاری است.

او با اشاره به پیش‌شرط‌های پذیرش پتروشیمی خراسان افزود: قراردادهای خرید خوراک با شرکت ملی گاز منعقد شده و در این مورد مشکلی وجود ندارد. ضمن اینکه قانون بودجه ۸۷ قیمت فروش خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی را تعیین کرده است.

به گفته زادمهر تنها نکته مبهم باقی مانده قیمت فروش محصولات است چون کود شیمیایی کماکان در سبد حمایتی دولت قراردارد و قیمت آن از سوی دولت تعیین می‌شود.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص خطر قطعی گاز در فصل سرد سال که بورس از وقوع آن نگران است، گفت: تجربه سال گذشته در سردی بی‌سابقه هوا و قطعی گاز بسیار نادر است و امید می‌رود این واقعه دیگر تکرار نشود.

همچنین با تجربه به دست آمده از سال قبل، تمهیدات مناسبی برای کاهش این‌گونه حوادث در شرکت‌های پتروشیمی اتخاذ شود.

بدیهی است شرکت ملی گاز نیز با توجه به تجربه به دست آمده اقدامات لازم را برای آینده و جلوگیری از چنین حوادثی در نظر خواهد گرفت.

کد خبر 51536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز