گروه بورس: پیشنهاد واگذاری هلدینگی شرکت ملی گاز به سازمان خصوصی سازی ارائه شد.

سید رضا کسایی زاده، معاون وزیر نفت در امور گاز با اعلام این خبر در گفت و گو با همشهری گفت:شرکت ملی گاز پس از بررسی کارشناسی پیشنهاد واگذاری یکجای این شرکت را به وزارت نفت ارائه کرد، وزارت نفت هم پس از تایید، این طرح را به سازمان خصوصی سازی سپرد.

او در تشریح دلایل ارائه پیشنهاد واگذاری هلدینگی ادامه داد:شرکت ملی گاز مجموعه سودآوری است اما بعضی از زیرمجموعه‌های آن به دلایلی از جمله قیمت یارانه‌ای انرژی متضرر می‌شوند. بنابراین به نظر می‌رسد واگذاری یکجا منافع بیشتری به‌دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز در تشریح این منافع افزود:با واگذاری هلدینگی ضمن حفظ یکپارچگی مجموعه شرکت گاز امکان حضور سرمایه گذارهای خارجی هم فراهم می‌آید.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی در جهت اجرای سریع و بی‌تاخیر بند ج اصل 44 واگذاری یکجا حتی در قالب بلوک‌های 5 درصدی وبه‌صورت تدریجی بهترین روش به نظر می‌رسد.

کسایی زاده گفت:2شرکت مادر تخصصی دیگر یعنی؛ شرکت ملی پالایش وپخش فراورده‌های نفتی وشرکت پتروشیمی هم پیشنهاد واگذاری هلدینگی را به وزارت نفت ارائه کرده اند.

او معتقد است: با واگذاری هلدینگی و ورود بخش خصوصی رقابت در این بخش به وجود خواهد آمد و به تدریج تقویت خواهد شد. به گفته کسایی زاده در چنین شرایطی نگرانی از قطعی گاز در فصل سرد سال هم از بین خواهد رفت.

او ابراز امیدواری کرد:  سازمان خصوصی سازی و هیات عالی واگذاری با این پیشنهاد موافقت کند وفرآیند اجرای بند ج اصل44 در شرکت ملی گاز آغاز شود.

کد خبر 54936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز