گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار از آماده بودن سهام پالایشگاه اصفهان برای عرضه در هفته آینده خبر داد.

به گزارش همشهری، پس از آنکه برنامه عرضه سهام شرکت مخابرات به‌دلیل کامل نبودن اطلاعات به تعویق افتاد مسئولان بورس تهران و سازمان خصوصی‌سازی‌ خبر دادند که سهام پالایشگاه اصفهان برای عرضه در هفته آینده، آماده است.

علی رحمانی در گفتگو با همشهری  ضمن تایید این خبر،  گفت: سهام پالایشگاه اصفهان مشکلی برای عرضه ندارد و هفته آینده براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌ عرضه خواهد شد. 

وی افزود: تاریخ دقیق عرضه سهام هنوز مشخص نیست اما با توجه به آماده بودن شرکت، هفته آینده سهام پالایشگاه اصفهان در بورس عرضه خواهد شد. 

رحمانی در پاسخ به این پرسش که آیا سهام این شرکت پس ازتایید صورت‌های مالی در سازمان حسابرسی عرضه خواهد شد، تصریح کرد: سهام پالایشگاه اصفهان براساس صورت‌های مالی «حسابرسی نشده»که تاکنون ارائه شده، در بورس عرضه می‌شود.

به گفته رحمانی پس ازتایید صورت‌های مالی از سوی سازمان حسابرسی مجمع عمومی شرکت نیز برگزار خواهد شد و تاییدیه سازمان حسابرسی ارتباطی به  عرضه سهام ندارد و اطلا عات آن در مجمع ارائه خواهد شد.

صنایع جدید در راه بورس

درصورت عرضه سهام پالایشگاه اصفهان در بورس یک صنعت جدید  به صنایع بورس اضافه خواهد شد. تا پیش از این، سهام هیچ پالایشگاهی در بورس تهران عرضه نشده بود وپالایشگاه اصفهان اولین شرکتی است که از این صنعت وارد بورس تهران می‌شود.

در حال حاضر پالایشگاه نفت اصفهان، در میان 9 پالایشگاه ایران، از نظر ظرفیت، بعد از پالایشگاه آبادان، دومین پالایشگاه و از نظر تنوع تولید محصولات، با ظرفیت 375 هزار بشکه در روز، اولین پالایشگاه کشور است.

قرار است با اجرای طرح بهینه‌سازی‌، ظرفیت تولیدبنزین در این پالایشگاه از 8 میلیون لیتر، به 21 میلیون لیتر در روز، افزایش یابد.

صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که سرمایه این شرکت در حال حاضر 416میلیارد تومان و میزان دارایی‌های آن یک هزارو 100 میلیارد تومان است ضمن اینکه سود انباشته شرکت در سال 86، 527میلیارد تومان ارزیابی شده و در آمد حاصل از فروش این شرکت درسال مالی 86، بیشتر از 10 میلیارد تومان بوده است.

پالایشگاه نفت اصفهان سود هر سهم خود را برای سال مالی 86، 134 تومان اعلام کرده و موجودی نقد این شرکت در حساب‌ها برابر با 5 میلیارد تومان است. پالایشگاه نفت اصفهان در حال حاضر محصولاتی از قبیل نفت خام، بنزین، نفت سفید، گازوئیل  و نفت کوره تولید می‌کند.

کد خبر 55439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز