شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

گاهی اوقات رانندگی در بزرگراه‌ها با خطرات پیش‌بینی‌ نشده‌ای همراه است.

موانع خاکی
به عنوان نمونه عبور عابران از عرض این معابر درون شهری از جمله مواردی است که به طور معمول در اغلب بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد. اما اخیرا یک عامل خطرزای دیگر هم سر راه رانندگان قرار گرفته و آن، جمع‌کردن خاک و کود در اطراف حفاظ بزرگراه‌هاست.

اخیرا در برخی کلانشهر‌ها به منظور تقویت درختان و گیاهان وسط بزرگراه که معمولا بین این حفاظ‌ها کاشته می‌شوند، مقدار زیادی خاک و کود در باغچه‌ها ریخته می‌شود که مقداری از آن از جدول‌ها بیرون‌ می‌ریزد و در خط سرعت بزرگراه، تپه‌های کوچک خاکی ایجاد می‌کند.

با توجه به سرعت زیاد خودرو‌ها در این خط  و نداشتن دید کافی به خصوص در هنگام تاریکی شب، لازم است که از پراکنده شدن‌ خاک به خارج از باغچه‌ها جلوگیری شود و در صورتی که چاره دیگری وجود نداشت رانندگان با علائم هشدار دهنده نسبت به وجود این موانع خاکی آگاه شوند.

سس‌های خارج از یخچال
با افزایش تعداداغذیه‌فروشی‌ها در سطح شهر‌ها، تمایل مردم برای مصرف سس به همراه ساندویچ و پیتزا بیشتر شده است اما در برخی موارد مصرف سس‌هایی که از صبح تا شب روی میز رستوران‌ها و در هوای آزاد باقی می‌ماند،  می‌تواند دردسر ساز باشد.

هرچند با ورود سس‌های یکبار مصرف به بازار، اغلب رستوران‌ها  این سس‌ها را به همراه غذا به مشتری می‌دهند  اما در تعدادی از رستوران‌ها هنوز‌ همان ظروف  قدیمی سس  که با ترکیب دست ساز سر‌آشپز پر می‌شوند، روی میز‌ها خود نمایی می‌کنند. 

این در حالی است که سس به ویژه سس‌های مایونز باید در فضای خنک نگهداری شود. از سوی دیگر معمولا ظروف این سس‌ها به شدت آلوده و چرب هستند و اگر خود سس هم فاسد نشده باشد، آلودگی ظرف به دست مشتری منتقل می‌شود. البته باید گفت که برخی از مشتریان طعم این سس‌های دست‌ساز را به انواع یکبار مصرف ترجیح می‌دهند.

بازتاب یک گزارش
در شرایطی که چانه‌زنی‌ بین نانوا‌ها و مسئولان برای بالا بردن قیمت نان ادامه داشت، در ستون بازار در آخرین روز فروردین ماه سال جاری گزارشی در مورد وضعیت قیمت نان در پایتخت منتشر شد.

مشاهدات خبرنگاران ما از شهر حاکی از آن بود که بیشتر نانوایی‌ها در سال جدید اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند  درحالی که به گفته مسئولان هنوز هیچ افزایش قیمت رسمی در مورد نان ابلاغ نشده است.

به هر حال انتشار این گزارش واکنش‌های متفاوتی در بر داشت؛ از یکسو شهروندان در تماس با دفتر روزنامه مدعی شدند برخی نانوا‌ها روز به روز چانه‌های نان را کوچک‌تر می‌کنند و به دنبال آن نان‌های کوچک‌تری به دست مردم می‌رسد در همین حال برخی دیگر از نانوا‌ها نیز چاره را در گرانی غیررسمی و غیرقانونی نان دیده و تلاش می‌کنند با بیان دلایلی مانند گرانی آرد، دستمزد کارگران و ... خریداران را برای گرانی‌های اخیر مجاب کنند.

جالب‌تر اینکه در حالی که مسئولان اتحادیه نانوایی‌ها در قبال افزایش قیمت نان سکوت اختیار کرده‌اند، برخی نانوایی‌ها  با اعلام نرخ جدید، تلفن‌های اتحادیه یاد شده را برای ارسال شکایات درج کرده‌اند.

عواقب خطرناک شبرنگ
با اینکه نصب شبرنگ‌ روی خودرو برای جبران محدودیت دید راننده‌های پشتی در شب، می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد اما چندی است که شکل به کاربردن آنها روی پشت برخی خودرو‌های سبک و سنگین به‌جای تاثیر مثبت، عواقب خطرناکی به همراه دارد.

به گفته شهروندان برای نمونه تعدادی از راننده‌‌ها از شبرنگ‌ها برای نوشتن عبارات و جمله‌هایی استفاده می‌کنند که حواس اغلب رانند‌ه‌های پشتی آنها را حسابی پرت می‌کند.

نور متصاعد شده از شبرنگ‌های یاد شده به همراه جملاتی که کمتر کسی می‌تواند دربرابر خواندن آنها مقاومت کند، حواس راننده‌ها را پرت کرده و احتمال تصادف آنها را بیشتر می‌کند.

کد خبر 50016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز