اهالی اکباتان خودجوش برنامه ورزش همگانی را با حضور مربی ورزشی آغاز کرده‌اند. آنها اگرچه نمی‌توانند کنار همدیگر و در محوطه باز شهرک ورزش کنند ولی هر صبح و عصر ورزشکاران از پشت پنجره خانه هایشان شور و نشاط را به یکدیگر هدیه می‌دهند. فعالیت گروهی که شورایاری محله و گروه اکباتان آنلاین هم در برپایی آن نقش موثری دارند.

ورزش در اکباتان 1

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: توجه به سلامت جسم و روح در روزهایی که بحران کرونا شهروندان را خانه نشین کرده از اهمیت زیادی برخوردار است. «ابوالقاسم موسوی» رئیس اداره ورزشی شهرداری منطقه ۵ از طرح ورزش همگانی در این منطقه خبر می‌دهد و می‌گوید:«اگرچه در این روزها امکان ورزش در ورزشگاه‌ها و بوستان‌ها امکان پذیر نیست ولی نباید انجام حرکات ورزشی در خانه  تعطیل شود. کم‌تحرکی و خانه‌نشینی موضوع مهمی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بیماری‌های جسمی و حتی روحی را به دنبال خواهد داشت.»

 او از اقدام جالب شهروندان محله اکباتان در اجرای روزانه ورزش همگانی می‌گوید:« اهالی این شهرک ورزش همگانی را از پشت پنجره‌های خانه دنبال می‌کنند. یک مربی در محوطه حیاط می‌ایستد و با انجام حرکات ورزشی، شهروندان را همراهی می‌کند. مربیان خانم و آقا به صورت داوطلب در این طرح خودجوش مردمی وارد عمل شده‌اند و خوشبختانه شهروندان هم با شور و اشتیاق همراه با مربی ورزش  می‌کنند. » 

رئیس اداره ورزش منطقه ۵ درباره ورزش مجازی که این روزها به طور جدی در منطقه در حال اجراست می‌گوید:« ورزش در منطقه ۵ تعطیل نیست. مربیان ورزشی با تهیه فیلم‌های آموزشی از طریق فضای مجازی با اهالی در ارتباط هستند. شهروندان با ورود به گروه ها و کانال‌های  ۲۹ سرای محله منطقه ۵ می‌توانند آنلاین با مربیان در ارتباط باشند. »


 

کد خبر 497160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha