۱، ۲، ۳. صدای ورزشکاران صبحگاهی با سوت ممتد مربی دوباره از بوستان‌های ۲۹ محله منطقه ۵ شنیده می‌شود.

زنبوری

همشهری آنلاین_ سمیرا باباجانپور:  زنگ ورزش دوباره به صدا درآمده است و داستان بلاتکلیفی چند ماهه ورزشگاه و ورزشکاران با «کرونا» مشخص شده است.  
۴۳۰ مجموعه ورزشی سازمان «ورزش» شهرداری تهران، چند ماهی است که به سبب شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند. با صدور مجوز لازم از سوی ستاد ملی «مبارزه با کرونا»، مجموعه‌های منتخب مناطق شهرداری تهران بازگشایی شده است تا ورزش، شور و نشاط اجتماعی دوباره در زندگی شهروندان جاری شود. مجموعه‌هایی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و آموزش مربیان و کارکنان خود قرار است فضایی ایمن و سالمی را برای شهروندان مهیا کنند. از ۴۳۰ مجموعه ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران، ۵۸ مرکز بازگشایی شده است و از این تعداد ۱۷ مجموعه منتخب در منطقه ۵ قرار دارد.  

  • کسب رتبه نخست در ورزش

 شور و علاقه شهروندان به ورزش و استقبال از برنامه‌های ورزشی موجب شده است تا اداره ورزش منطقه ۵ رتبه نخست فعالیت‌های ورزشی را در میان مناطق دیگر پایتخت به خود اختصاص دهد.  
«ابوالقاسم موسوی»، رئیس اداره ورزش منطقه ۵، با بیان این مطلب می‌گوید: «با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خدمات‌دهی مناسب ورزشی به شهروندان در بخش‌های مختلف رقابتی، تفریحات ورزشی، جشنواره‌ها و مراسم‌های گروهی، توانستیم عملکرد مطلوبی نسبت به ۲۲ منطقه پایتخت داشته باشیم. خوشبختانه در روزهای سخت و خانه‌نشینی شیوع ویروس کرونا با تهیه برنامه‌های ورزشی آنلاین، مخاطبان ورزشی‌مان را تنها نگذاشته‌ایم و استقبال خوب شهروندان از این فضا موجب شد تا روند تولید برنامه‌های ورزشی آنلاین همچنان ادامه داشته باشد. بی‌شک این برنامه‌ها برای همیشه در فعالیت‌های اداره ورزش منطقه ۵ باقی می‌ماند و جزئی از فعالیت‌های ورزشی شهروندان خواهد بود.  

  • بازگشت شور و نشاط اجتماعی

این روزها شور و نشاط اجتماعی بیشتر ازهمیشه مورد نیاز شهروندان تهرانی است. بی‌ تردید بازگشت به فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و ورزشگاه‌های منتخب می‌تواند در روحیه شهروندان تأثیرگذار باشد. شهروندان خسته از خانه‌نشینی می‌توانند با رعایت کامل موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. رئیس اداره ورزش منطقه ۵ می‌گوید: «بدن شهروندان هرچه قوی‌تر باشد به آسانی می‌توانند با این رویروس ناخوانده مبارزه کنند. ۱۷ مجموعه ورزشی منطقه ۵ که شامل سالن‌های توپی و رزمی است در کنار مجموعه‌های ورزشی «الزهرا»(س)، فرصت خوبی برای ورزش شهروندان فراهم کرده‌اند. البته در این میان، اولویت با ورزش‌های انفرادی است و تنها والیبال، بسکتبال و فوتبال با تعداد کمی بازیکن امکان برگزاری دارند. استخرها هنوز بازگشایی نشده‌اند و برای بازگشایی به اجازه وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و ستاد مبارزه با کرونا نیاز دارد. »

  • ورزش‌های گروهی ممنوع

در این روزها، امکان پرداختن به همه رشته‌های ورزشی وجود ندارد. ورزش‌های انفرادی و ورزش‌هایی که امکان رعایت فاصله اجتماعی در آنها وجود دارد، اجازه فعالیت پیدا کرده‌اند. رشته‌های ورزشی تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه‌برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، گلف، جهت‌یابی، اسکی، پیاده‌روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، رشته‌های ورزشی هستند که فعالیت آنها در شهرهای سفید مجاز است و همه باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه «سلامت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ثبت‌نام کنند.  

  • طرح لانه زنبوری برای ورزشگاه‌ها

مربیان و کارکنان ورزشگاه‌های منطقه در زمینه رعایت نکات بهداشتی آموزش دیده‌اند. موسوی می‌گوید: «با توجه به ابعاد ورزشی ورزشگاه، ظرفیت‌ها سنجیده می‌شود. برای مثال، در سالن ۱۰۰ متری ۶ ورزشکار با فاصله، امکان ورزش دارند که هرکدام بتوانند با فاصله ۲ متر، ورزش کنند. در ورزشگاه‌ها طرح «لانه زنبوری» اجرا می‌شود تا افراد از همه جهت فاصله را رعایت کنند. بی‌شک سلامت شهروندان برای ما مهم‌تر از ورزش کردن است. ضد عفونی مجموعه‌ها مرتب انجام می‌شود. اما هر ورزشکار باید یک اسپری ضدعفونی هم همراه داشته باشد. این روزها زمان‌بندی استفاده از ورزشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد. در چند نوبت پذیرای ورزشکاران خواهیم بود تا بتوانیم فرصت لازم برای ضد عفونی کردن وسایل و محوطه را داشته باشیم. »

ابوالقاسم موسوی/ رئیس اداره ورزش منطقه5
  •  بازگشایی ۱۷ مجموعه منطقه ۵

مجموعه ورزشی «خادم» در بلوار«فردوس»، مجموعه ورزشی شهیدان «دستجردی» در «شهران»، مجموعه ورزشی شهید «کاظمی» در «سیمون بولیوار» و مجموعه‌های‌الزهرا(س) در ۷ ناحیه منطقه صبح‌ها، میزبان بانوان و عصرها، در اختیار آقایان قرارمی گیرد. مجموعه‌های خصوصی که با اداره مشارکت‌ها ی منطقه ۵ قراداد دارند نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به همین شکل بازگشایی شده‌اند.

  • سلام به دوشنبه‌های ورزشی

نخستین «دوشنبه ورزش» منطقه ۵، هفته گذشته با ۳۰۰ شهروند با رعایت فاصله اجتماعی و اصولی بهداشتی در بوستان شرق آزادی شهران برپا شد. با آغاز فعالیت دوشنبه‌های ورزشی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی منطقه نیز کارشان را آغاز کرده‌اند. رئیس اداره ورزش شهرداری منطقه ۵ می‌گوید: «ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی منطقه هر روز در نزدیک‌ترین فضای ورزشی در محله‌ها برگزار می‌شود. تلاش کرده‌ایم ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در دسترس شهروندان باشد و در نزدیک‌ترین بوستان، امکان ورزش مهیا شود. مربیان زبده با رعایت کامل بهداشت در هر بوستان میزبان ورزشکاران هستند. نخستین دوشنبه ورزشی منطقه ۵ در بوستان شرق آزادی برگزار شد، ولی متأسفانه با اعلام ستاد مبارزه با کرونا که از افزایش دوباره همه‌گیری ویروس کرونا در پایتخت خبر داده است، نمی‌توانیم به تعداد بالا میزبان شهروندان باشیم. دوشنبه‌های ورزشی با تعداد محدودی از شهروندان برگزار می‌شود. »

  • نخستین لیگ کودکان کار

نخستین فینال لیگ کودکان کار، پس از کنترل ویروس کرونا برگزار می‌شود. منطقه 5 برای نخستین بار طرح «مسابقات کودکان‌کار سطح شهر تهران» را مطرح کرده است که خوشبختانه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. مسابقاتی همچون فوتبال و گل کوچک با حضورکودکان کار در کنار هنرمندان و چهره‌های ورزشی انجام شده است. 

کد خبر 526109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha