جمعی از ساکنان منطقه ۹ گرد هم آمدند تا با انجام امور خیرخواهانه در روزهای شیوع بیماری کرونا با مدافعان سلامت همگام شوند.

خیران منطقه 9

همشهری آنلاین_سحر جعفریان: خیران محلی در گروه‌های ۲ تا ۳۰ نفره کمر همت بسته‌اند تا کرونا ویروس را در کنار هم شکست دهند. مانند جوانان هیئت بنی هاشم محله استاد معین که درست از روزهای نخستین شیوع این بیماری دست به کار شده‌اند و خط تولید ماسک‌های پارچه‌ای را راه انداخته‌اند. «احمد صادقی» مسئول امور اجرایی هیئت محلی می‌گوید:« در شرایطی که ماسک به سختی تهیه می‌شد ما با کمک چند خیر خط تولیدی راه انداختیم که در روزهای نخست روزانه حدود ۱۰۰۰ ماسک تولید می‌کرد. خدا را شکر همدلی ها باعث می‌شود سختی این بحران بهداشتی و اجتماعی را کمی راحت‌تر تحمل کنیم. »

  • زوج خیر محلی

اما داستان امدادرسانی در محله شهید دستغیب  به گونه‌ای متفاوت‌تر است. زوج جوانی که نمی‌خواهند نامشان را بگویند، هزینه های مربوط به جشن ازدواج شان را که قرار بود  در روزهای نخست سال برپا شود به خانواده‌های نیازمند درگیر این بیماری بدهند. «علی کریمی» از اعضای شورایاری محله شهید دستغیب در این ارتباط می‌گوید:« مدتی قبل این زوج جوان بسیجی به ما مراجعه کردند تا تعدادی از خانواده‌های نیازمند محله که احیانا درگیر بیماری کرونا شده‌اند به آنها معرفی کنیم. ما هم فهرستی در اختیارشان قرار دادیم که تاکنون بابت آن بیش از ۲۰ میلیون به خانواده‌ها اهدا کرده‌اند. »

  • دانش آموزان هم پای کار آمدند

انجمن اولیا و مربیان مدرسه عترت محله هاشمی هم در این مدت بیکار نشسته‌اند و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی از دانش‌آموزان و والدین توانسته‌اند بیش از ۵۰۰ بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، مواد شوینده، الکل سفید، ماسک و دستمال‌های کاغذی بین خانواده‌های نیازمند محله توزیع کنند. «مریم سادات نجاتی» دبیر انجمن اولیا و مربیان مدرسه عترت در این باره توضیح می‌دهد:« ایده جمع‌آوری کمک‌های نقدی از سوی خود دانش‌آموزان مدرسه آن هم با پول‌های مربوط به چهارشنبه‌سوری مطرح شد. بعد از آن نیز استقبال والدین باعث شد تا این حرکت خداپسندانه را در حد توان ادامه دهیم و دیگر مدارس منطقه را هم درگیر این طرح کنیم. تاکنون ۵۰۰ بسته بهداشتی توزیع شده است و ۲۰۰ بسته دیگر نیز در حال آماده سازی است. » مدرسه عترت ۱۲۳ دانش آموز دارد که در کنار والدین خود تمرین همدلی می‌کنند.

  • شهرداری در کنار حامیان داوطلب سلامت

شهرداری منطقه ۹ نیز برای مبارزه با شیوع کرونا طرح‌های امدادرسانی خوبی اجرا می‌کند. از راه‌اندازی خط تولید ماسک‌های بهداشتی پارچه‌ای گرفته تا ضدعفونی معابر و سطوح قابل لمس و توزیع بسته‌های بهداشتی رایگان که همگی با مشارکت خیران محلی و پایگاه‌های بسیج صورت گرفته‌است. سرپرست شهرداری منطقه ۹ با اشاره به فراخوان همه معاونت های شهرداری منطقه برای شکست قطعی کرونا ویروس می‌گوید:« از همان روزهای نخست شیوع کرونا ویروس شهرداری منطقه دست به کار شد و طرح‌های بهداشت محور خود را آغاز کرد. همیاری شهروندان در غالب گروه‌های امدادرسان داوطلب و بسیجی‌های محله‌ها باعث شده‌است تا اجرای طرح‌ها با صمیمیت بیشتری پیش رود. «سید مصطفی موسوی» ادامه می‌دهد:« ضدعفونی معابر به صورت روزانه ادامه خواهد داشت و تعطیلی بوستان‌ها نیز با جدیت اجرا می‌شود. »

کد خبر 495866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha