شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

مهدیه جباری: پس از 48 ساعت بحرانی، دوباره همه چیز سرجایش برگشت. هیچ کس غیر از شیث اخراج نشد و قطبی همچنان سرمربی تیمش ماند.

در حالی که گفته می‌شد او یا می‌رود و یا دیگر با استیلی کار نمی‌کند، هیچ کدام این اتفاقات نیفتاد. چند روز پس از توفان، قطبی برای همشهری از اتفاقات روزهای آغازین هفته می‌گوید. درست 24 ساعت بعد از بازی تیمش با استقلال اهواز!

  • بعد از باخت به استقلال اهواز، امیدی به ماندنتان در پرسپولیس نداشتیم. فکر می‌کردیم که کاشانی اخراجتان می‌کند!

 کاشانی چنین تصمیمی نداشت. او فقط به‌دنبال راهکاری برای خارج کردن تیم از بحران بود. البته اخراج همیشه جزئی از کار یک مربی است و همیشه هم هضم آن کاری است دشوار. من هم اگر از تیم اخراج می‌شدم برایم سخت بود وخیلی ناراحتم می‌کرد ولی این حق یک مدیر است و اگر اتفاق می‌افتاد، چاره‌ای غیراز پذیرشش نداشتم. ما حتی در این باره هم با هم حرف زدیم. ولی کاشانی نمی‌خواست که من بروم.

  • ولی کم نبودند کسانی که در تیم و اطراف تیم می‌خواستند شما اخراج شوید. مثلا آنهایی که لپ‌تاپتان را شکستند !

شکسته شدن کامپیوتر شخصی‌ام یکی از سخت‌ترین ساعات زندگی‌ام بود و آنهایی که این رفتار زشت را مرتکب شدند بدانند که روزهای سختی را به من تحمیل کردند. من نمی‌دانم آنهایی که این کار را کردند چه کسانی بودند ولی طرف من در پرسپولیس، مدیر تیم است والبته تماشاگران که همه آنها می‌خواهند در تیم بمانم.

  • شما لیدرها را تماشاگر محسوب نمی‌کنید؟

پس از شکست‌های تلخ و سنگین معمولا طرفداران آتشی تر، بیشتر از سایرین ناراحت می‌شوند و برخوردهای تندی را از خود نشان می‌دهند. آنها هم احتمالا خیلی عصبانی بودند اما اجازه ندارند به من، بازیکنان یا کادر فنی فحاشی کنند. تازه این چند نفر که همه هواداران تیم ما نیستند. در ورزشگاه، مردم دوستم دارند.

  • تقریبا حالا دیگر کسی در ایران نیست که بازی‌های پرسپولیس را دیده باشد و شک داشته باشد تعدادی از یارانتان در چند بازی آخر تیم، کم کاری نکرده باشند...

موضوع کم کاری بازیکنان را فقط در ایران می‌شنوم و درک آن تا حدودی برایم مشکل است. هر بازیکنی که چنین ایده‌ای داشته باشد، بسیار ناجوانمرد و غیرحرفه‌ای است. راستش خیلی دوست ندارم که از این مسائل حرف بزنم.

  • یعنی می‌خواهید که از اختلافتان با حمید استیلی هم نپرسیم؟

پرسپولیس یک خانواده است، همیشه و همه جا آدم‌ها با هم اختلاف دارند و من هم مثل همه مردم، اختلافاتی را با همکارانم دارم. با این وجود من نفر اول تیمم و دستیارانم این نکته را می‌پذیرند.

  • اصلا هم از کاشانی نخواسته بودید استیلی را کنار بگذارد؟

نه. من دخالتی نکردم. من کار خودم را می‌کنم. حمید کمک خوبی برای من است هرچند اختلافاتی هم گاهی در مسائل فوتبالی با هم داریم. حتما این را هم شنیدید که کاشانی هم گفت من خواستم که حمید همراه مان بماند.

  • قبول کنید باخت پرسپولیس در اهواز نمی‌توانست طبیعی باشد!

مخالفم. ما بعد از خوردن گل دوم، تمرکز مان را از دست دادیم و نتیجه اش آن باخت تلخ شد. البته جو ورزشگاه اهواز برای ما بسیار بد بود و بازیکنان بیشتر به بازی احساسی فکر می‌کردند و طرفداران اهوازی هم خیلی خوب تیم شان را تشویق کردند و نتیجه اش را دیدند. اصلا باورم نمی‌شد که تیمم یک روز این قدر بد باشد و 4 گل بخوریم.

  • مدام اصرار دارید بگویید کسی کم کاری نمی‌کند، اما مثلا اخراج شیث چه مفهومی دارد؟

ببین من نقشی در اخراج شیث نداشتم. این تصمیم کمیته انضباطی و مسئولان و مدیران باشگاه بود. آنها نوار بازی تیم را دیدند و بعد به خاطر اتفاقاتی که افتاده بود، رای شان را صادر کردند. این اما ارتباطی به من نداشت.

  • واقعا هضم این اتفاق سخت است. تیمی که 16 بازی بدون باخت مانده بود یکباره به این روز بیفتد!

در نیم فصل اول مسابقات پرسپولیس با تاکتیک مبهم و ناشناخته‌ای برابر حریفان ظاهر شد و رقبا کمتر از توان فنی تیم آگاهی داشتند، اما با شروع نیم فصل دوم شرایط برای ما فرق کرد. در نیمه دوم مسابقات حریفان بهتر از گذشته برنامه‌های تاکتیکی ما را شناختند و با مرور زمان آنها با آنالیز بهتر توان تاکتیکی مقابل پرسپولیس بازی کردند.

به‌نظرم در نیم فصل اول بازیکنان تیم به‌دلیل دوری از مسائل حاشیه‌ای و تمرکز صرف به فوتبال خیلی بین‌المللی بازی می‌کردند در حالی که با شروع نیم فصل دوم شرایط افت کرد و ما شکست‌های بدی را تجربه کردیم.

  • و حالا شانس زیادی هم برای قهرمانی ندارید!

ولی من امیدوارم. می‌دانم که فشار بازی‌ها باعث می‌شود که سپاهان امتیازات زیادی را از دست بدهد و آن وقت ما فرصت جبران را داریم. فقط کافی است که یک برد روحیه بخش را در بازی با ملوان به دست بیاوریم. ما این روزها با آرامش تمرین کردیم و می‌توانیم دوباره همان تیم خوب سابق باشیم.

  • هنوز هم اصرار دارید که شما قهرمان لیگ می‌شوید؟

بله. همچنان پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی است و تیم‌های سپاهان و صباباتری رقبای اصلی ما هستند. فراموش نکنید ما فقط یک بازی بیرون از خانه داریم و قرار نیست که همیشه مثل بازی اهواز باشیم.

کد خبر 49174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز