سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: در حالی که هنوز افشین قطبی به اظهارات مسئولان باشگاه پیروزی مبنی بر تمدید قرارداد پاسخ نداده است، تازه‌ترین تصمیم حمید استیلی طی روزهای آینده مدیرعامل این باشگاه را وادار به انتخاب یکی از این دو نفر خواهد کرد.

معمای سرمربیگری

شرایط فعلی پیروزی بی‌شباهت به سال گذشته نیست. مقطعی که در میان طرح گزینه‌های مختلف برای احراز سرمربیگری پیروزی ناگهان افشین قطبی نفر اول شد.

این در حالی بود که خیلی‌ها قطبی را گزینه‌ای رسانه‌ای می‌دانستند و برای او شانس زیادی قائل نبودند اما برخلاف گمانه‌ها، مسئولان باشگاه پیروزی افشین قطبی را به عنوان سرمربی جدید تیم‌شان معرفی کردند.

جالب اینکه انتخاب قطبی به معنای حداقلی شدن استیلی در پیروزی نبود. اتفاقاً حمید استیلی تقریباً بر نیم بیشتری از بازیکنان پیروزی نفوذ داشت، استیلی این نفوذ را در برخی مقاطع هم نشان داد.

نمونه روشن آن را می‌توان در اتفاقات تعطیلات میان فصل جست‌وجو کرد آنجا که افشین قطبی پس از باخت تیمش برابر پاس همدان در چارچوب رقابت‌های جام حذفی و همچنین تجربه اولین شکست در لیگ برتر برابر سپاهان اصفهان تأکید کرد: «نیم‌فصل دوم یا من در پیروزی می‌مانم یا استیلی.»

سرمربی پیروزی اما واکنش دلسردکننده‌ای دریافت کرد، تا جایی که خطر برکناری بالاخره به عقب‌نشینی مصلحتی‌اش منجر شد.

در اواخر فصل اما به تدریج ارتباط میان این دو نفر شکل بهتری به خود گرفت. هرچند که عده‌ای معتقدند این رفتار  برای دور کردن پیروزی از حاشیه‌ها بود. شایعه‌ای که فردوسی‌پور در مصاحبه دوشنبه‌شب  با کاشانی به آن اشاره کرد.

شرط تازه استیلی

تازه‌ترین تصمیم حمید استیلی از این جهت سرمربیگری پیروزی را به معمایی پیچیده تبدیل کرده است که مسئولان این باشگاه در واکنشی حرفه‌ای شانس سرمربیگری قطبی را بیش از استیلی دانسته‌اند. هرچند که بعید به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه به راحتی از نام حمید استیلی عبور کنند.

به خصوص اینکه دستیار فصل گذشته قطبی از موضعی قاطع درباره آینده کاری‌اش سخن گفته است. حمید استیلی دیروز در یک برنامه تلویزیونی در شبکه پنج  آخرین تصمیمات خود را اینگونه تشریح کرد: «می‌خواهم سرمربی باشم.»

وی که سال‌هاست به عنوان دستیار در تیم پیروزی فعالیت می‌کند این بار قاطعانه از تصمیم خود سخن گفت. استیلی تأکید کرد: «مدت 5 سال است که به عنوان مربی در پیروزی فعالیت می‌کنم و همان طور که در ابتدای این فصل نیز گفته بودم، قصد داشتم تا با فعالیت به عنوان مربی پیروزی در لیگ هفتم تجربیاتم را تکمیل کنم.»

وی ادامه داد: «اکنون تصور می‌کنم به شرایطی رسیده‌ام که باید به عنوان سرمربی فعالیت کنم.»

اما حمید استیلی برای رسیدن به سودای سرمربیگری در پیروزی، افشین قطبی را پیش روی خود می‌بیند.

مردی که تا همین یک سال پیش برای هیچ یک از هواداران پیروزی یک قهرمان  نبود اما حالا شرایط خیلی فرق می‌کند. چه افشین قطبی نه‌تنها با تیمی که حمید استیلی آن را مهیای لیگ هفتم کرد به عنوان قهرمانی دست یافته است بلکه حالا در فاصله یک سال حضورش در پیروزی میان هواداران این تیم صاحب لقب معروفی هم شده است. در واقع این مانعی است که خود استیلی آن را پیش‌پای خود قرار داد.

اتفاقی که البته خود او بارها با غرور از آن صحبت کرده و گفته‌است: «خودم قطبی را
به سرمربیگری پیروزی رساندم.»

استیلی همچنین در گفت‌وگوی اخیر خود تأکید کرد: «منتظر هستم تا وضعیت سرمربی پیروزی مشخص شود و در صورتی که قطبی در پیروزی بماند از آنجا که من هم به دنبال سرمربیگری هستم، باشگاه پیروزی را ترک خواهم کرد. اما هرکاری که از دستم بربیاید برای موفقیت پیروزی انجام می‌دهم.»

استیلی در حالی از نامعلوم بودن معادله سرمربیگری پیروزی سخن گفته است که طبق آخرین اخبار وی حتی برای فصل آینده در اندیشه جذب بازیکنان جدیدی است. البته او در مصاحبه‌اش به این موضوع اشاره‌ای نکرده اما از جذب حداقل دو بازیکن باکیفیت در هر پست خبر داده است.

با این حال برخی منابع معتقدند او در هیأت‌مدیره باشگاه پیروزی  هم نظر موافق دارد و هم مخالف. اگرچه ارتباط دوستانه استیلی با مدیرعامل باشگاه گمانه‌زنی‌ها درخصوص سرمربیگری پیروزی را به سمت‌وسوی وی سوق خواهد داد.

ضمن اینکه حمید استیلی برخلاف سال گذشته که دستیاری را برای پنجمین سال متوالی تاب آورد، این بار به طور جدی از شرط ماندن خود در این تیم سخن می‌گوید.

اما در این بین گفته می‌شود هیأت‌مدیره به تمدید قرارداد با افشین قطبی اصرار زیادی دارد که این البته به واقعیت نزدیک‌تر است. اظهارنظر صریح یکی از اعضای هیأت‌مدیره پیروزی که یک ماه پیش تأکید کرده بود: «استیلی به هیچ‌وجه گزینه مناسبی برای سرمربیگری پیروزی نیست»

نشان می‌دهد که بیشتر اعضای هیأت‌مدیره خواستار تمدید قرارداد با افشین قطبی هستند. شاید به همین دلیل است که دستیار باهوش در حرکتی رو به جلو قصد دارد خود را برای ماندن یا جدایی از پیروزی مختار نشان دهد.

کاشانی: قطبی گزینه اول است

وقتی عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ از مدیرعامل باشگاه پیروزی درباره آینده سرمربیگری این تیم سئوال کرد، وی افشین قطبی را به عنوان گزینه اول معرفی کرد.کاشانی اما به طور زیرکانه شانس سرمربیگری استیلی را رد نکرد و گفت: «اگر آقای قطبی سرمربیگری را نپذیرند، دوستان دیگر به پیروزی کمک می‌کنند.»

آخرین خبرها حاکی از آن است که افشین قطبی از آسیای‌شرقی و امارات با پیشنهادهایی روبه‌رو شده است. او در حال بررسی شرایط تیم‌هایی است که خواهانش هستند. به همین دلیل در دسترس هیچ‌یک از رسانه‌ها قرار ندارد. با این حال وی تا پایان همین هفته باشگاه پیروزی را در جریان تصمیمات تازه خود قرار خواهدداد.

مربی‌ای که در اولین حضور خود در فوتبال کشورمان جام قهرمانی را برای پیروزی به همراه آورد حالا بیش از هر گزینه دیگری خود را در بین هواداران به چهره‌ای محبوب تبدیل کرده است.

در صورتی که او به موضوع تمدید قرارداد سرمربیگری‌اش در پیروزی پاسخ مثبت بدهد، به احتمال فراوان یک فصل دیگر هم وی در رأس کادرفنی سرخپوشان پایتخت خواهد بود. با این حساب نوع برخورد کاشانی با استیلی تنها حلقه مفقوده ماجرای سرمربیگری تیم قهرمان خواهد بود. شاید تصمیم حبیب کاشانی برای حل این معما همچون سال گذشته رسانه‌ها را شوکه کند.

کد خبر 52506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز