سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

محمدجواد پاینده: سپاهان در کرمانشاه هم به پیروزی‌های خود تداوم بخشید و پیش‌بینی‌های قطبی در خصوص توقف این تیم باز هم تحقق پیدا نکرد.

سرمربی پرسپولیس اما همچنان امیدوار است؛‌ به هفته‌های آینده، فشار لیگ و بازی‌های آسیایی سپاهان، بازی‌های سخت صدرنشین و البته بیش از همه پیروزی در دو بازی 6 امتیازی مقابل تیم‌های اول و دوم جدول.

قطبی در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد که از نمایش پرسپولیس در بازی‌های اخیر راضی نیست اما تیمش به نتایج نسبتاً مناسبی دست یافته.

  • با پیروزی سپاهان و رسیدن اختلاف به عدد 7 همچنان به کسب عنوان قهرمانی امیدوارید؟

طبیعتاً شرایط ما سخت‌تر شده و باید تلاش بیشتری کنیم. به هرحال سپاهان یک بازی سخت خارج از خانه را با پیروزی به پایان رساند. البته آنها واقعاً خوش‌شانس بودند. این بازی می‌توانست با تساوی تمام شود. شیرین‌فراز گل‌های بدی دریافت کرد و یکباره بازی را از دست داد.

 البته من فکر می‌کنم سپاهان واقعاً تیم خیلی خوبی است که در مسابقات داخلی و آسیایی نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آورده اما وضعیت لیگ قابل پیش‌بینی نیست. در 21 روز آینده برگزاری 5 مسابقه آسان نخواهد بود، خصوصاً برای سپاهان که در رقابت‌های آسیایی هم حضور دارد. طبیعتاً آنها امتیاز از دست می‌دهند و ما باید به فکر بازی‌های خودمان باشیم.

  • پرسپولیس تنها با پیروزی در همه بازی‌هایش می‌تواند شانسی برای قهرمانی داشته باشد.

ما باید شیرین‌فراز را ببریم. بعد از آن هم می‌دانم که شکست دادن صباباتری و سپاهان لازم است. بقیه بازی‌ها شرایط خود را دارد. باید قدم به قدم حرکت کنیم. هر بازی گام مهمی در مسیر قهرمانی است و اهمیت زیادی برای ما دارد. باید پیش از روز آخر اختلاف را به عدد 3 برسانیم تا به خودمان شانسی برای قهرمانی بدهیم. نقش تماشاگران ما هم تعیین‌کننده است. ما به حضور آنها نیاز داریم.

  • پرسپولیس تیم سوم جدول است و شما همچنان از قهرمانی می‌گویید.

واقعاً امیدوارم، چون 5 هفته مانده و این فرصت کمی نیست. خصوصاً با توجه به اینکه با هر دو رقیب خودمان بازی می‌کنیم. فشار مسابقات زیاد است و البته سپاهان بیش از سایر تیم‌ها این فشار را احساس می‌کند.

  • از مصاحبه‌های اخیر شما خصوصاً در مورد بازی‌های ضعیف پرسپولیس انتقادات زیادی شده است. قطبی شرایط نامناسب و بازی ضعیف تیمش را توجیه می‌کند؟

اساساً اینطور نیست که با یک حرف غیرواقعی بخواهم از تیم خودم حمایت کنم اما من باید از نظر روانشناسی هم رفتار درستی داشته باشم. نمی‌توانم تیم خودم را تضعیف کنم. من بعد از بازی با مس نگفتم پرسپولیس خوب بازی کرد. با اینکه نگفتم از بازی تیمم رضایت دارم، از تیم تعریف هم نکردم اما گفتم با توجه به شرایط نتیجه بدی به دست نیاورده‌ایم. ما برای پیروزی به میدان رفتیم اما مشکلاتی پیش آمد و در نهایت به تساوی در این بازی خارج از خانه رضایت دادیم. فکر نمی‌کنم نتیجه بدی باشد. من هم حرف نادرستی نزدم. مشکلات درونی تیم را نباید به بیرون انتقال داد. باید به اعتماد به‌نفس و روحیه تیم فکر کنم اما عملکرد خودم و تیمم را توجیه نمی‌کنم.

شما یک امتیاز آن مسابقه را به مدیرعامل باشگاه تقدیم کردید، در حالی که یک امتیاز نباید ارزش زیادی داشته باشد.

تلاش ما این بود که به 3 امتیاز مسابقه برسیم. هر کاری که می‌توانستیم انجام دادیم اما نشد. من در آن شرایط فقط به مدیرعامل تیم و وضعیت او در بیمارستان فکر می‌کردم و همین یک امتیازی که به دست آوردیم را تقدیم کاشانی کردم. فکر نمی‌کنم در این خصوص هم حرف بدی زده باشم.

  • در شرایط حساس لیگ حاشیه‌های پرسپولیس هم مشکلات شما را بیشتر کرده و حالا نیکبخت و خلیلی را از تیم اخراج کرده‌اید.

مسئله اخراج نبود. نیکبخت در تمرین حاضر نشد و طبیعتاً کمیته انضباطی در مورد او تصمیم می‌گیرد. این یک اتفاق طبیعی و کاملاً عادی است. مسئله خلیلی هم چیز مهمی نبود، از او خواستم که دور زمین بدود.

  • گفته می‌شد خلیلی به شما اهانت کرده است.

از نظر من محسن یکی از بازیکنان خوب و منضبط تیم است. در تمرین آن روز یک حرکت را به درستی در زمین انجام نداد و من هم تذکر دادم. بعد هم به عنوان جریمه از او خواستم دور زمین بدود که این اتفاق هم کاملاً طبیعی بود. شاید در آن زمان وضعیت روحی خوبی نداشت، طبیعتاً من هم بازیکن تیمم را درک می‌کنم. از او خواستم به تنهایی بدود تا آرامش بیشتری پیدا کند. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد. هنوز هم می‌گویم که به نظر من خلیلی یکی از بازیکنان خوب و مودب تیم است. ما هم هیچ مشکلی با هم نداریم. این مسائل در درون تیم کاملاً طبیعی است.

  • چه زمانی  قصد دارید کتاب خاطرات‌تان را منتشر کنید؟

بعضی وقت‌ها از انعکاس متفاوت حرف‌های خودم در روزنامه‌ها متعجب می‌شوم. اصلاً حرف انتشار کتاب مطرح نبود.

در تمرین تیم، کنار چند تن از خبرنگاران گفتم از حاشیه‌ها و برخی اتفاقات فوتبال ایران می‌شود یک کتاب نوشت آن وقت اینطور شنیدم که نوشته‌اند قطبی می‌خواهد کتاب خاطراتش را منتشر کند. فکر می‌کنم در انتقال و انتشار خبرها باید دقت بیشتری صورت بگیرد.

  • افشین قطبی فصل آینده در کدام تیم کار می‌کند؟

واقعاً هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. باید تا پایان فصل صبر کنیم و ببینیم چه پیش می‌آید.

کد خبر 50287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز