یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: بعد از باخت ناباورانه مقابل استقلال اهواز اکثر گمانه‌زنی‌ها به سمت اخراج افشین قطبی از پرسپولیس پیش رفت، شایعاتی که حتی قبل از شهرآورد تهران هم در رسانه‌ها مطرح شده بود.

عصر روز شنبه موضوع برکناری قطبی دهان به دهان پیچید ولی پس از جلسه حبیب کاشانی با قطبی در نهایت این مربی در پرسپولیس ماندگار شد.

استیلی روز گذشته برای استعفای رسمی خود به باشگاه رفت ولی افشین قطبی با رفتن او مخالفت کرد تا استیلی همچنان در کادرفنی بماند. در این میان قطبی قصد دارد چند بازیکن را اخراج کند ولی استیلی گفته در شرایطی کارش را ادامه می‌دهد که هیچ بازیکنی اخراج نشود.

در این شرایط بعضی از روزنامه‌های روز یکشنبه خبر از استعفای حمید استیلی دادند که این موضوع دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. کاشانی بعد از جلسه‌ای دوساعته با قطبی، با حمید استیلی هم جلسه داشت و گویا موضوع سرمربیگری او در پرسپولیس مطرح شده بود که استیلی با این موضوع مخالفت کرد. او در این شرایط بحرانی حاضر نشد هدایت این تیم را برعهده بگیرد و مسئولان باشگاه هم در نهایت به این نتیجه رسیدند که با توجه به مشکلاتی که در گذشته پیرامون اختلاف سرمربی و مربی به وجود آمده بود، استیلی را کنار بگذارند.

موضوع برکناری استیلی با موافقت اعضای هیأت‌مدیره صورت گرفته است، هرچند که این خبر با شیوه‌ای متفاوت در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. استیلی زمان دنیزلی هم که زمزمه  برکناری‌اش را شنید، سر تمرینات حاضر نشد. او که دوست نداشت مربی اخراجی لقب بگیرد بلافاصله در گفت‌وگو با روزنامه‌ها اعلام کرد که دیگر در تمرینات پرسپولیس حضور نخواهد یافت.

مربی جوان پرسپولیس این بار هم چنین سیاستی را در پیش گرفته و این موضوع قابل پیش‌بینی بود که بعضی از روزنامه‌های روز یکشنبه خبر از استعفای او بدهند.البته استیلی در تمرین یکشنبه پرسپولیس حاضر شد تا فعلاً بحث کناره‌گیری او منتفی شود.

انصراف از اخراج قطبی
مسئولان پرسپولیس بعد از باخت به استقلال اهواز، تصمیم به اخراج افشین قطبی داشتند ولی تردیدهایی هم در این زمینه وجود داشت. آنها با تبلیغات گسترده قطبی را به پرسپولیس آوردند و در مصاحبه‌های مختلف از این مربی تعریف کردند و با این شرایط اخراج قطبی کار آسانی برای مسئولان پرسپولیس نبود، اما با توجه به رابطه دوستانه  با استیلی بعید به نظر می‌رسد که مربی جوان پرسپولیس در خصوص برکناری‌اش موضع‌گیری کند.

با توجه به اینکه استیلی شانس بازگشت به کادر فنی را در فصل بعد هم دارد.
قرار بود پرسپولیسی‌ها به قطبی 15 روز استراحت بدهند تا استیلی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شود. پس از 15 روز و با توجه به فرارسیدن هفته‌های پایانی لیگ، استیلی به عنوان سرمربی انتخاب می‌شد ولی او در نهایت چنین مسئولیتی را قبول نکرد تا موضوع برکناری‌اش از پرسپولیس مطرح شود.

باقری یا پیروانی در کادر فنی
در حال حاضر شایعه حضور کریم باقری یا افشین پیروانی در کادرفنی پرسپولیس شنیده می‌شود و حتی یکی از اعضای هیأت‌مدیره هم تلاش بسیاری می‌کند تا پیروانی به این تیم بیاید. حضور پیروانی در پرسپولیس که سابقه مربیگری در تیم ملی را هم دارد محتمل است ولی باقری با قاطعیت اعلام کرد که این خبر دروغ است.

 کاپیتان پرسپولیس به همشهری می‌گوید: «نمی‌دانم چرا هر روز در مورد من یک شایعه جدید می‌سازند ولی با صراحت می‌گویم که خبر مربیگری‌ام در پرسپولیس دروغ است و مطمئن باشید که حتی بعد از خداحافظی از فوتبال هم مربی نمی‌شوم. اصلاً خصوصیات رفتاری من هیچ شباهتی به خصوصیات یک مربی ندارد و هیچ وقت این شغل را انتخاب نمی‌کنم.»

احتمال اخراج شیث و مامانی
پس از شکست سنگین سرخپوشان مقابل استقلال اهواز، حاشیه‌های پرسپولیس روبه افزایش است و حالا شایعه اخراج شیث رضایی و محمدرضا مامانی از این تیم به گوش می‌رسد.در طول این فصل بین قطبی و رضایی بارها  اختلاف به وجود آمد و سرمربی پرسپولیس از لحاظ فنی اعتقاد چندانی به شیث ندارد و حتی چند بار تصمیم به اخراج او گرفت. رضایی در بازی با استقلال اهواز بعد از آنکه تعویض شد نسبت به تصمیم سرمربی اعتراض کرد و  این موضوع باعث عصبانیت قطبی شد.

حالا سرمربی پرسپولیس تصمیم قطعی‌اش را در مورد اخراج رضایی گرفته است. قطبی در این شرایط دیگر مایل به ماندن مامانی هم نیست و قصد اخراج  این بازیکن را هم دارد و قرار است به زودی تکلیف این دو بازیکن مشخص شود. مسئولان باشگاه فعلاً جهت جلوگیری از ایجاد حاشیه‌های بیشتر قصد دارند مانع شوند و از قطبی بخواهند در این خصوص صبر کند، ولی او دیگر حاضر نیست با این دو بازیکن کار کند.

کاشانی: قطبی تا پایان فصل می‌ماند
اما بعداز ظهر یکشنبه حبیب‌کاشانی در گفت وگو با خبرگزاری مهر خبر از ابقای قطبی داد و گفت اگر قطبی تا پایان فصل هم ببازد در پرسپولیس می‌ماند.

کد خبر 48673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز