چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

علیرضا رستگار: گاهی وقت‌ها که در مدرسه‌ها از نوجوانان پرسیده می‌شود شغل پدرتان چیست، تعدادی را می‌توان دید که با یک حس خاص، که نوع خاصی از غرور را به همراه دارد، پاسخ می‌دهند که او یک ارتشی است

 از بعضی پدرها هم وقتی در مورد پسر جوانشان بپرسی با نگاهی خاص می‌گویند او سرباز وطن است.

داستان امروز به خانواده‌هایی تعلق دارد که بخش مهمی از زندگی آنها به ماموریتی ملی تعلق دارد. نوجوان‌های این خانواده‌ها با این که سن کمی دارند، اما زیاد مسافرت کرده و به دفعات جدا شدن از دوستان و محل‌های آشنا را تجربه می‌کنند.

شغل پدر آنها، که ماجرای بسیار مهم‌تر از یک شغل شخصی است، شرایط خاصی را به همراه دارد. این‌گونه خانواده‌ها چنین سختی‌هایی را پذیرفته‌اند، زیرا که ماجرایی چون دفاع از کشور مطرح است. در ظاهر یک عضو خانواده ارتشی است، اما در حقیقت این خانواده است که وابستگی به یک ماموریت دشوار را پذیرفته است. در این گونه خانواده‌ها شغل و زندگی شخصی به نوعی خاص ترکیب شده است.

 پدران ارتشی خیلی وقت‌ها باید برای حضور در ماموریت ملی خود از خانه و خانواده دور باشند. همسر یک ارتشی با آگاهی از این سختی‌هاست که پذیرفته است همسر یک ارتشی باشد و به همین دلیل او نیز سهمی خاص در راه انجام ماموریت ملی همسرش دارد.

 امروز به نوجوان‌هایی تعلق دارد که پدرشان بسیاری از علاقه های شخصی را به خاطر مسائل  ملی کنار گذاشته است. امروز به پدران و مادرانی تعلق دارد که می‌پذیرند پسر جوانشان برای خدمت به وطن از خانواده دور شود و گام در مسیری دشوار بگذارد که می‌تواند لبریز از خطر باشد.

ماجرای امروز، ماجرای تعدادی از کسانی است که به ماموریت دفاع از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور تعلق دارند.

عکس از زنده یاد محمد کربلایی احمد

کد خبر 48978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز