سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

محمدرضا شادابی: رایکو ترومن حالا با انگیزه‌های بیشتر و امیدهای پررنگ‌تر برای کمک به بازیکنان ایرانی پیش از المپیک پکن روحیه‌ مثال‌زدنی دارد.

او ۲۹ بسکتبالیست ملی‌پوش حاضر در اردو را به دو گروه تقسیم کرده است و از ابتدای هر روز و عصر در حال تدوین برنامه‌های تازه‌تر است.

سرمربی صربستانی تیم ملی تحقق برنامه‌های تدوین‌شده در اردوی اول را مهمترین اولویت حال حاضر کارش می‌داند و از انجام بازی با تیم‌های صربستان و آرژانتین در جریان شرکت در تورنمنت‌های مختلف خبر می‌دهد.

ترومن پس از پایان چهارمین جلسه تمرین تیم‌ملی بسکتبال به سئوالاتی در مورد برنامه‌های تیم ملی پاسخ داد.

  • چه  برنامه‌هایی را برای اردوی اول تدارک دیده‌اید؟

اردوی اول ما مهمترین اردوی تیم ملی بسکتبال طی 4 ماه آینده است. به این دلیل که بازیکنان باید در تمرینات بدنسازی فشرده و سخت شرکت کنند. ما قصد داریم شرایط آمادگی بازیکنان را به حد مطلوب برسانیم و بتوانیم برای انجام بازی‌ها آماده شویم.

در این راه اگر می‌خواهیم با تیم‌های رقیب مقابله کنیم باید از نظر بدنی آماده شویم. قطعا می‌دانیم که بازیکنان ما توانا هستند ولی نباید فراموش کرد که بدون تمرینات بدنی مناسب نمی‌توانند موفق شوند.

  • و بعد...

دومین مسئله از نظر من، بررسی وضعیت بازیکنانی است که سال گذشته در اردوها نبوده‌اند. در حال حاضر بازیکنان خوبی در اردو هستند که البته مورد توجه ما قرار دارند و ممکن است بتوانند یکی از 12 نفر اصلی تیم باشند.

  • تیم برگزیده‌ و اصلی بسکتبال ایران در اولین سفر برون‌مرزی خود در ایتالیا و صربستان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

همان‌طور که قبلا هم گفتم مهمترین بخش از برنامه‌های آماده‌سازی ما را بازی‌های تدارکاتی تشکیل می‌دهند.

ممکن است تورنمنت ایتالیا به دلیل شرکت تیم اصلی آنها در رقابت‌های انتخابی المپیک پکن، چندان برای ما کیفی نباشد و یا در صربستان به دلیل بازی مقابل تیم‌های باشگاهی بازی‌های آسانی باشد اما هدف ما حرکتی پیوسته به‌سوی بهتر شدن است.

بنابراین شرکت در کمپ‌های تمرینی این دو کشور اروپایی تا پایان برنامه‌های آماده‌سازی جزو ضعیف‌ترین اردوهای ما خواهد بود.

  • از کیفیت و کمیت بازی‌های تدارکاتی راضی هستید؟

البته، چون در بازی‌هایی که قرار است با تیم‌های مقابل انجام دهیم، دقت نظر صورت گرفته است. به هر حال برای ما مهم است که در هر بازی در برابر تیم‌هایی قرار بگیریم که تجارب بین‌المللی کافی داشته باشند.

هر چند ممکن است در آن زمان از بازی‌های ما به عنوان مسابقات سنگین و خسته‌کننده یاد شود اما برای من مهم است بتوانیم امیدوار باشیم که در هر بازی بهتر از بازی قبل به میدان می‌رویم. بنابراین مطمئن باشید پیش از المپیک با تیم‌های قدرتمند جهان بازی خواهیم کرد.

  • گویا دو بازیکن ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا و کانادا در تمرینات حضور یافته‌اند؟

بله، این دو نفر بازیکنانی بودند که درخواست حضور در اردوهای تیم ملی را داشتند. اطلاعات زیادی درباره‌ آنها ندارم. آنها خواستند به تیم ملی ایران خدمت کنند و من هم 4 هفته به آنها فرصت داده‌ام تا اگر خوب بودند، بمانند. بدین ترتیب بعداً در مورد آنها نظر می‌دهم.

  • رادویچ نبوشا با انتخاب شما برای گفت‌وگو به‌منظور قبول هدایت تیم بسکتبال جوانان به ایران آمده است.

اول اینکه سخت است در رابطه با مربی و هموطن خود نظر بدهم اما باید بگویم نبوشا به عنوان سرمربی هدایت تیم‌های ملی صربستان را برعهده داشته است و با توجه به شرایط خاصی که تیم جوانان ایران دارد، از او دعوت کردیم تا برای کسب اطلاعات و شناخت بیشتر به ایران بیاید.

به هر حال تیم بسکتبال جوانان ایران میزبان مسابقات آسیایی تهران است و می‌تواند با کسب مدال طلا، شانس حضور در بازی‌های جهانی را به‌دست آورد، بنابراین موقعیت خوبی برای جوانان ماست و من هم به همین دلیل با درخواست فدراسیون بهترین گزینه‌ ممکن را معرفی کردم.

اعتقاد شخصی من در مورد تیم جوانان با وجود از دست دادن ارسلان کاظمی، کسب یکی از سکوهای مسابقات آسیایی است.

کد خبر 48150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز