علی شاکری: مهرام پس از دو سال با پشت سر گذاشتن صباباتری (قهرمان دوساله ایران و قهرمان باشگاه‌های آسیا) به رویایش رسید و قهرمان لیگ‌برتر ایران شد.

بازی رده‌بندی هم تیم تازه وارد کاوه با مغلوب کردن تیم پرسابقه ذوب‌آهن در جای سوم ایستاد.

مصطفی هاشمی که دو سال با پتروشیمی ماهشهر فینال‌های لیگ را به صباباتری و مهران شاهین‌طبع واگذار کرده است، این بار با مهرام موفق شد همانند 3 سال پیش که با صنام قهرمان شده بود، جام را در آخرین لحظات از چنگ تیم پرقدرت حریف بیرون بیاورد.

او بلافاصله بعد از قهرمان کردن مهرام با درخواست مسئولان پتروشیمی و چراغ سبز فدراسیون بسکتبال به طور موقت هدایت تیم سابق خود پتروشیمی را در چارچوب مسابقات غرب آسیا که از امروز در ماهشهر آغاز می‌شود، برعهده گرفت.

  • آقای هاشمی، قبلاً گفته بودید که خاطره خوشی از حضور 2 ساله در ماهشهر ندارید، چگونه شد دوباره به پتروشیمی پیوستید؟

راستش نتوانستم به درخواست دوست عزیزم صفرنژاد پاسخ منفی بدهم. موضوع را با آقای مشحون در میان گذاشتم که ایشان توصیه کردند پای مصالح ملی در میان است، قبول کن. من هم پذیرفتم و تاکنون چند جلسه تمرین را با این تیم پشت‌سر گذاشتم.

  • پتروشیمی با چه ترکیبی در این مسابقات حاضر خواهد شد؟

دو بازیکن خارجی مهرام، آرتور لانگ و تونی مدیسون و همچنین حامد سهراب‌نژاد و سعید داورپناه به عنوان بازیکن کمکی به پتروشیمی پیوستند.

  • صباباتری با چه تغییراتی به ماهشهر آمده است؟

آنها نیز علی باهران و بهزاد افرادی را به همراه 2 بازیکن خارجی مهرام به ترکیب‌شان اضافه کرده‌اند.

  • به لیگ‌برتر و قهرمانی مهرام برگردیم. قهرمانی شایسته مهرام بود؟

عملکردمان این موضوع را ثابت می‌کند که ما شایسته‌ترین تیم برای فتح جام قهرمانی بودیم. باشگاه هم مزد زحمات و برنامه‌ریزی یک‌ساله‌اش را گرفت.

  • مهمترین عوامل قهرمانی مهرام چه بود؟

باشگاه، بهترین خدمات را ارائه داد و بازیکنان هم با قلب و روح‌شان بازی کردند. خوشحالم باشگاه به حقش رسید.

  • فکر می‌کردید طی 2 بازی مهرام موفق به جا گذاشتن صباباتری در فینال شود؟

می‌دانستم که توانایی قهرمانی داریم، ترسم بیشتر از 5 خطاشدن بازیکنان اصلی بود. خوشبختانه آنقدر با ترکیب اصلی در دو دیدار فاصله انداختیم که با وجود 5 خطاشدن آرتور لانگ و صمد هم به مشکل بر نخوردیم. واقعیت آنکه در ارزیابی نفرات اصلی برتری تیم ما بر صباباتری کاملاً محسوس بود.

  • تغییر مدیریت در صباباتری را تا چه حد در واگذاری فینال‌ها مؤثر می‌دانید؟

البته نباید شکست‌های صبا را با این حرف‌ها توجیه و قهرمانی مهرام را لوث کرد. فکر می‌کنم بازیکنان صبا با شروع بازی به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشیدند.

من باید دو سال با پتروشیمی قهرمان لیگ‌برتر می‌شدم که هر بار اتفاقاتی از جمله یک بار آسیب‌دیدگی صمد، همه برنامه‌ریزی‌های ما را بر هم زد، هیچ‌وقت هم صدایم درنیامد و قهرمانی حریف را تبریک گفتم. مطرح کردن این نوع توجیهات به جای پذیرش واقعیت‌ها، رد گم کردن است.

  • آیا پدیده‌هایی را هم در لیگ‌برتر امسال دیدید؟

پدیده نمی‌توان گفت، چراکه حضور بسیاری از آنان در تیم‌ملی زود است. سعید داورپناه، ارسلان کاظمی، اسماعیلی و مهراد آتشی از جمله جوانان خوبی بودند که در لیگ درخشیدند.

  • کدام تیم پدیده این فصل لیگ‌برتر بود؟

به نظر من، کاوه تیم بسیار قدرتمندی بوده است. فرزاد کوهیان با هماهنگی خوبی که میان بازیکنان خارجی و داخلی این تیم ایجاد کرده، جهش بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته است.

  • برترین بازیکنان خارجی لیگ؟

مایک جونز و شریف از کاوه، تونی مدیسون و لانگ از مهرام، 3 بازیکن خارجی ذوب‌آهن و جوزف گارس از صباباتری.

  • بهترین بازیکنان این فصل لیگ‌برتر؟

مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی.

  • اگر بخواهید تیم منتخب این فصل لیگ‌برتر را معرفی کنید؟

مهدی کامرانی، تونی مدیسون، صمد نیکخواه بهرامی، شریف و جوزف گارس (حامد حدادی).

  • آیا سال آینده هم با مهرام خواهید بود؟

البته قراردادم تا روز 29 اسفندماه است ولی بسیار تمایل دارم همچنان به فعالیت در این تیم ادامه دهم، چراکه آنها همه‌گونه همکاری و امکانات را برای موفقیت در اختیارم گذاشتند.

  • اگر پتروشیمی به مرحله دوم باشگاه‌های آسیا صعود کند، تکلیف چیست؟

شاید باز هم در صورت داشتن فرصت بتوانم به طور موقت به آنها کمک کنم.

کد خبر 45985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز