یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه ورزشی: عنوان نایب‌قهرمانی یازدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در حالی نصیب صباباتری شد که این تیم شایسته قهرمانی بود اما عوامل متعددی مانع از این اتفاق مهم شد.

اختلاف تنها یک امتیاز در نتیجه نهایی فینال مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا حاکی از رقابت نزدیک دو تیم فینالیست در این مسابقه بود. 

الریاضی لبنان 2 بازیکن شوت‌زن و متخصص در پست یک و دو در اختیار داشت، فؤاد الخطیب، وگل و محمود 3 یار کلیدی الریاضی هستند که از شگردهای خاصی در بازیگردانی استفاده می‌کنند.

با این وجود بازیکنان لبنانی در کوارتر نخست مسابقه دیروز حریف صباباتری نشدند. هرچند اشتباه محرز داور قطری این مسابقه در مورد حامد حدادی، تا حد زیادی در تغییر جریان مسابقه تاثیر داشت.

در اوایل بازی دیروز، حامد حدادی 3 خطا مرتکب شد و خطای تکنیکال فول که داور قطری به اشتباه از او گرفت، حدادی را 4 فوله و شاهین‌طبع را مجبور به بیرون کشیدن این بازیکن و استفاده از وی در مواقع ضروری کرد.

حامد حدادی در مجموع 29 دقیقه بازی کرد و در همین مدت 14 امتیاز برای صباباتری کسب کرد اما اشتباه داوری در مورد وی عملاً نقطه قوت صباباتری در زیر حلقه را تضعیف کرد و این
در حالی بود که داور مسابقه در بسیاری از صحنه‌ها به راحتی از کنار خطای بازیکنان الریاضی و تکنیکال فول آنها چشم‌پوشی کرد.

در این شرایط  سرمربی تیم لبنانی با یک تغییر تاکتیکی سرعت بازی شاگردانش را تقویت کرد تا کوارتر سوم را به نفع خود به پایان برساند البته این سیاست در کوارتر چهارم برای الریاضی کارساز نشد، چراکه نتیجه تساوی در این کوارتر باعث کشیده شدن بازی به وقت اضافی شد.

در وقت اضافی بازیکنان صباباتری به راحتی با اختلاف 3 امتیاز از حریف پیش افتادند اما بدشانسی آنها در چند موقعیت باعث سبقت گرفتن الریاضی شد. در 7 ثانیه پایانی مسابقه و در حالی که صباباتری با نتیجه 13 بر 12 عقب بود، خطای رانینگ بازیکن صباباتری گل این تیم را مردود کرد تا شاگردان مهران شاهین‌طبع در خانه جام قهرمانی را از دست بدهند.

اعتراض به تماشاگران

نایب‌قهرمانی صباباتری اما در شرایطی به دست آمد که برخی تماشاگران برخورد غیرمنتظره‌ای  با این تیم و بازیکنانش داشتند. سالن اندیشه شهرک بعثت به هنگام برگزاری دیدار فینال مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا مملو از تماشاگر بود.

بسیاری از تماشاگران نماینده کشورمان را تشویق کردند اما گروهی که تعدادشان کم هم نبود، به وضوح از تیم الریاضی حمایت کردند.

بازیکنان الریاضی لبنان با حمایت این دسته از تماشاگران کاملاً شارژ روحی شده بودند و حتی پس از سوت پایان مسابقه در کنار آنها به شادی پرداختند.

تاثیر این نوع برخورد برخی از تماشاگران ماهشهری به حدی بود که واکنش شدید سرمربی تیم صباباتری را به همراه داشت: «مطمئنم حمایت این تماشاگران از تیم حریف براساس کار از پیش برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است، این موضوع قابلیت پیگیری دارد و حتی حاضرم خودم آن را ثابت کنم.»

مقام سومی پتروشیمی

پیش از برگزاری دیدار فینال، تیم‌های پتروشیمی و زین اردن برای کسب مقام سوم و چهارمی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا به مصاف هم رفتند.

نت جاتسون بازیکن اردنی که توانایی بالایی برای بازی در پست 1 ، 2 و 3 دارد به دلیل آسیب‌دیدگی در ترکیب این تیم برای بازی روز گذشته قرار نگرفت.

زید الخاص، ملی‌پوش تیم زین هم با افت محسوسی در این مسابقات حاضر شده بود اما هیچ‌یک از این موارد کمک حال پتروشیمی برای پیروزی در بازی رده‌بندی نبود، چراکه ماهشهری‌ها که در خانه خود از حضور در فینال بازی‌ها محروم شده بودند، به خودی خود انگیزه زیادی برای کسب عنوان سومی داشتند.

بازیکنان خارجی پتروشیمی، آرتور لانگ و تونی مدیسون در حد توانایی‌های خود ظاهر شدند. استفاده مصطفی هاشمی از بازیکنان بومی پتروشیمی مثل علی دورقی و علی حمودی‌نژاد باعث تشویق بیشتر این تیم شد و زنجیره به وجود آمده از اتصال هریک از این حلقه‌ها به راحتی پتروشیمی را به سکوی سوم مسابقات وصل کرد.

به نظر می‌رسد عنوان سومی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا برازنده تیمی بود که تنها 3 روز پیش از شروع بازی‌ها، کادر فنی و ترکیب بازیکنانش را تقویت کرده بود و به درستی این اتفاق افتاد.پتروشیمی در جریان مسابقات علاوه بر مسائل فنی و قدرت تیمی به لحاظ میزبانی هم حضور شایسته‌ای داشت.

امکانات لازم رفاهی برای بازیکنان و اعضای حاضر در محل برگزاری رقابت‌ها به طور کامل فراهم بود، به گونه‌ای که رضایت همه شرکت‌کنندگان فراهم شده بود.

برگزاری مسابقات نیز نظم و ترتیب خاص خود را داشت که البته این نظم و ترتیب در مراسم اختتامیه و به هنگام معرفی تیم‌های برتر و تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری رقابت‌ها هم به چشم آمد اما افسوس که تلاش‌های پتروشیمی برای حضور مقتدرانه و میزبانی شایسته منجر به راهیابی این تیم به مرحله نهایی مسابقات نشد.

کد خبر 46677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز