مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با توجه به هماهنگی عملیاتی این شرکت با شرکت ملی گاز ایران نخستین مخزن ذخیره گاز کشور تا سال ۸۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری علیرضا ضیغمی با اعلام این خبر افزود: در اجرای طرح ذخیره‌سازی‌ گاز در میدان سراجه قم  با توجه به اقدام‌های در دست اجرا در بخش‌های بالادستی و پایین دستی، تزریق گاز به این مخزن، از زمستان سال ۱۳۸۸ آغاز می‌شود.

یکی از نیاز‌های بازار گاز کشور احداث مراکز ذخیره گاز است که امکان بهره‌برداری اقتصادی از ذخایر غنی کشور در ماه‌های پرمصرف و کم مصرف سال را در کشور فراهم می‌کند.

زمستان سال گذشته به‌دلیل نبود ذخایر گازطبیعی در کشور مصرف‌کنندگان در برخی شهرهای کشور با مشکل تامین گاز مواجه شدند.

ضیغمی درعین حال با اشاره به نیاز کشور به افزایش تولید گاز از افزایش ۲۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز طبیعی با حفر ۱۷حلقه چاه جدید در میدان‌های در اختیار شرکت نفت مرکزی خبرداد و افزود: استقرار دکل‌های حفاری تا تیر ماه امسال به پایان می‌رسد و امیدواریم تا اول آبان ماه، میزان تولید گاز تا ۳۲۵میلیون متر مکعب قابل افزایش باشد.

ضیغمی با بیان اینکه هم اکنون میزان تولید گاز در پالایشگاه پارسیان حدود ۵/۸۴ میلیون متر مکعب در روز است، افزود: با همکاری شرکت ملی گاز میزان تولید گاز در این پالایشگاه برای اوج مصرف در ماه‌های دی و بهمن به حدود ۹۵میلیون متر مکعب خواهد رسید.

کد خبر 48047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز