به‌دلیل خشکسالی مصرف گاز نیروگاه‌ها افزایش یافته و وزارت نیرو از نیروگاه‌های آبی کمتر استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار همشهری، سید رضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی‌گاز اعلام کرد: این مشکل در فصل جاری اختلالی در تامین سوخت ایجاد نمی‌کند ولی در زمستان با کسری تراز مصرف مواجه هستیم.

وی افزود: به همین دلیل از همه مصرف‌کنندگان گاز در استان‌ها و شهرهای مختلف می‌خواهیم در مراکز مهم مانند نانوایی‌ها و مراکز عمومی، سوخت دوم نیز راه‌‌اندازی‌کنند. با این اقدام این مراکز در فصل زمستان آینده با قطع گاز دچار اختلال در خدمات خود نمی‌شوند.

وی با تاکید براینکه مصرف گاز در ایران بسیار بالاست و سومین کشور مصرف‌کننده گاز در جهان هستیم، خواستار اقدام جدی از راه‌های اصلاح فرهنگ مصرف و نوسازی تجهیزات مصرف گاز و اعمال تعرفه‌های جدید برای کنترل مصرف گاز در کشور شد.

قرارداد گاز با سوئیس قراردادی کامل است

قرارداد صادرات گاز با شرکت‌ای جی ال سوئیس که اسفند ماه گذشته منعقد شد یک قرارداد کامل است که روش قیمت‌گذاری‌ گاز در آن براساس قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی تعیین شده است.

نصرت‌الله سیفی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز با اعلام این خبر افزود: این قرارداد 25 ساله است و حجم صادرات گاز در 3 مرحله افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز خاطرنشان ساخت: برای انتقال این گاز از شبکه موجود صادرات گاز به ترکیه استفاده می‌شود و برای ترانزیت گاز از مسیر ترکیه نیز طرف سوئیسی متعهد شده تا هم اجازه عبور را از طرف ترک بگیرد و هم هزینه انتقال گاز را بپردازد.

وی ادامه داد: این گاز برای مصرف نیروگاه‌های شرکت‌ای جی ال در سوئیس و رومانی خریداری می‌شود.

کد خبر 49378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز