همشهری آنلاین: سعید جلیلی دبیر شواری عالی امنیت ملی دوشنبه (19 فروردین) با ابراهیم جعفری رئیس حزب الدعوه و نخست وزیر سابق عراق دیدار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید جلیلی در این دیدار که دوشنبه (19 فروردین) انجام شد،تاکید کرد: امنیت عراق، امنیت جمهوری اسلامی ایران است و ایران همه تلاش خود را برای تامین امنیت عراق بکار خواهد بست.

 جلیلی با اشاره به فرصت تاریخی مردم عراق برای بازسازی کشورشان بر حفظ وحدت همه اقشار مختلف مردم عراق تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که بیگانگان خواستار وحدت ملی و دولت مقتدر در عراق نیستند و از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی در عراق استفاده می کنند تاکید کرد امنیت عراق برای ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای کمک به امنیت این کشور دریغ نخواهد کرد.

سعید جلیلی گفت: مردم عراق در سایه وحدت و همدلی دولت و همه گروه های فعال در این کشور باید طعم شیرین پیشرفت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی را احساس کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه های‌سیاسی ، امنیتی و اقتصادی در خدمت بازسازی عراق خواهد بود.

ابراهیم جعفری نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت عراق، طرح‌های در دست اقدام دولت و مجلس این کشور را به اطلاع دبیر شورایعالی امنیت ملی رساند.

جعفری ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم و دولت عراق در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی بویژه بعد از سقوط صدام خواهان استمرار این کمکها شد.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران امروز امن ‌رین کشور منطقه و بلکه نمونه‌ای کامل از کشور امن در جهان است، این امنیت را مرهون رهبری خردمندانه جمهوری اسلامی ایران و همکاری مردم با دولت و تجربه ارزشمند دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران دانست.

ابراهیم جعفری خواستار استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف شد.

کد خبر 48031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز