همشهری‌آنلاین: دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار داشت که البرادعی در گزارش جدید خود ، پایان موضوعات شش گانه را اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، براساس توافقنامه ‌ایران و آژانس، شش موضوع‌ مطرح شامل ‌آزمایشات پلوتونیوم، گذشته برنامه سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ ، P2‬سند اورانیوم فلزی ، منشاء آلودگی در یک دانشگاه فنی در تهران، پلونیوم ‪ ۲۱۰‬و معدن گچین بود.

دکتر سعید جلیلی یادآور شد: شش ماه پیش به آژانس اعلام کردیم تمام مسایل باقیمانده را حاضریم در چارچوب کاری، حل کنیم و نشان دهیم آنچه اظهار داشتیم و آنچه رفتار کردیم صلح آمیز بوده است.

وی افزود: آژانس رسما اعلام کرد کل مسایل باقی مانده که از نظر آژانس که یک نهاد تخصصی است، فقط شش موضوع است و قرار شد در چار چوب این برنامه کاری این شش موضوع را حل کنیم.

جلیلی ادامه داد: سه موضوع آن تا نوامبر حل شد که در گزارش آژانس آمد و نامه‌های آن از آژانس رسما اعلام شد.

وی افزود: سوال‌ها درباره منشاء آلودگی، پولونیوم و معدن گچین، شاید طبق همین برنامه‌کاری که به آژانس به توافق رسیدیم، شاید ‪ ۱۸‬ماه زمان نیاز داشت تا این موضوعات حل شود اما ما با توجه به اطمینانی که به رفتار خود داشتیم، این اعلام آمادگی را انجام دادیم که حاضریم در اولین فرصت تمام موضوعات را حل کنیم.

جلیلی تصریح کرد: در همکاری مثبت با آژانس این حرکت آغاز شد و امروز البرادعی‌ در گزارش خود رسما اعلام کرد تمام شش موضوع باقی مانده‌حل شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: آژانس تایید کرد که هیچ موضوع و ابهام دیگری در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران جز این ششم مورد وجود ندارد.

وی‌خاطرنشان کرد که با گزارش جدید البرادعی، موضوعات شش گانه بسته شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان‌ کرد که‌با گزارش البرادعی ، حقانیت ملت ایران ثابت شد و تمام کسانی که به دنبال بهانه بودند و اتهاماتی را در این سالها متوجه ملت ما کرده بودند، ناکام شدند.

کد خبر 44960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز