رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود مصوبات مثبت شورای اقتصاد و هیات وزیران حتی یک دستگاه اتوبوس هم در شش سال گذشته از سوی دولت تحویل شرکت واحد نشده است.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی صبح یکشنبه در ابتدای یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش نرخ بنزین و تبعات ناشی از آن طی هفته گذشته، اظهار کرد: در هفته گذشته کشور دچار التهابات ناشی از تصمیمات جدید در سهیمه‌بندی بنزین شد و علاوه بر خسارات قابل توجه به اموال عمومی و ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی دستگاه‌ها و کسب‌وکارهای مربوط به فضای مجازی، بخشی از هموطنان نیز آُسیب دیدند که امیدواریم خسارت‌ها و مشکلات در خدمات عمومی هر چه سریع‌تر برطرف شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین پیامدهای سهمیه‌بندی بنزین، افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در شهر است، اضافه کرد: متاسفانه طی دهه اخیر، با وجود مصوبات مثبت شورای اقتصاد و هیات وزیران، به دلیل گره‌های بوروکراتیک و عدم هماهنگی دستگاه‌های مسئول نظیر وزراتخانه‌های صمت، نفت، راه و کشور و بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی، این مصوبات بر زمین مانده است و حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی شش سال گذشته از سوی دولت تحویل شرکت واحد نشده است.

وی ادامه داد: اگر توقف عمدی چند خودروی عمومی یکی از عوامل تشدید ناآرامی‌ها و اغتشاشات هفته گذشته بود، در تهران به طور متوسط روزانه شاهد خرابی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم که علت آن فرسودگی و عدم جایگزینی است.

رییس شورای شهر تهران، انتظار مردم و رهبری از مسئولان در دستگاه‌های مختلف را حداکثر مساعدت جهت کاهش مشکلات مردم و افزایش تولید و اشتغال برشمرد و افزود: حوادث هفته گذشته نشان داد که آستانه صبر عمومی کاهش یافته و اگر تدبیری برای حل مشکلات و کاهش فشارها در جامعه اندیشیده نشود، انباشت نارضایتی‌ها مجددا ممکن است با جرقه‌ای مشتعل شود.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت شهری نیز انتظار جدی ما از شهرداری تهران، افزایش توان اجرایی و عملگرایی برای به نتیجه رساندن اقدامات در جهت ارتقا خدمت به شهروندان است و نباید با تزلزل، فرافکنی و انفعال، در حل مشکلات کوتاهی کرد.

کد خبر 465013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha