رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بی‌توجهی دولت به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت انتقاد کرد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص خرابی‌های اخیر قطارهای شهری و اتوبوس‌ها در شهر تهران اظهار کرد: تعداد هزار و ۳۰۰ واگن شهر تهران به دلیل اینکه بیش از یک میلیون کیلومتر کار کردند دچار خرابی می‌شوند. بر این اساس، بیش از ۳۰ درصد از واگن‌های قطار شهری نیازمند اورهال هستند. به طور کلی، به دلیل کمبود قطار در برخی مواقع مجبور هستیم از قطارهایی استفاده کنیم که ممکن است دچار خرابی شوند.

هاشمی عنوان کرد: از مدیریت شهری، دولت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بانک مرکزی می‌خواهیم که مصوبه دولت مبنی بر تامین ۶۳۰ واگن برای متروی تهران را جدی‌تر بگیرند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ مورد خرابی اتوبوس در تهران داریم، گفت: مسئولین شهری باید بدانند که عذرخواهی فایده ندارد و باید فشار بیاورند تا مصوبه دولت در خصوص تامین واگن قطار اجرا شود.

هاشمی با اشاره آلودگی هوای شهر تهران عنوان کرد: در خصوص مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا قوانین خیلی خوبی داریم، اما متاسفانه اکثر این قوانین اجرا نمی‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به عنوان مثال در قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود سالیانه بخشی از این هدفمندی به موضوع حمل و نقل عمومی داده شود، اما تا کنون اجرا نشده است.

وی گفت: در حوزه مدیریت مصرف سوخت و حمایت از حمل و نقل عمومی قرار بود چهار هزار میلیارد تومان صد درصد تخصیص داده شود و در اختیار حمل و نقل عمومی باشد که متاسفانه اجرا نشده است. اگر قوانین حمایت از حمل و نقل عمومی به خوبی در تهران اجرا نشود همچنان آلودگی هوا را خواهیم داشت.

کد خبر 462438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha