رئیس شورای شهر تهران از ارائه نامه‌ای از سوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا به معاون اول رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه ویژه تأمین اتوبوس‌های تهران خبر داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به ازدحام و ترافیک روز گذشته در مناطق شمالی تهران به دلیل بارش ناگهانی برف، اظهار کرد: به دلیل این موضوع از شهروندان تهرانی پوزش می‌طلبیم؛ اگرچه بارش برف در پیک ترافیکی در معابر اصلی منطقه ۱، ۲ و شمال غرب تهران اتفاق افتاد و موجبات انحراف برخی از وسایل سنگین و انسداد برخی از راه‌ها را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در این باره باید در خدمات شهری پیش‌بینی می‌شد، عنوان کرد: باید در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شود تا اگر احیاناً افرادی مقصر هستند با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با حضور حناچی شهردار تهران، توضیح داد: جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با حضور شهردار تهران برگزار شد که در این جلسه آقای حناچی گزارش مشکلات روز گذشته شهر را ارائه دادند و اعلام کردند که در این خصوص در حال انجام بررسی‌های لازم هستند تا اگر مقصری در این باره وجود داشت با او برخورد لازم انجام شود. اگرچه دلایل دیگری از جمله حواشی ناشی از گران شدن بنزین هم وجود داشت که با تلاش مجموعه همکاران شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور خوشبختانه امروز وضعیت معابر تهران مناسب است.

هاشمی با اشاره به افزایش قیمت بنزین اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین ناشی از کاهش ارزش پول ملی، قاچاق سوخت و استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی است که البته پیامدهایی هم برای مدیریت شهری در پی دارد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در این راستا باید وسایل حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس گسترش پیدا کند و نسبت به توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز باید اقداماتی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون یارانه‌ها، بخش قابل توجهی از درآمد باید صرف حمل‌ونقل عمومی شود، تصریح کرد: متأسفانه در دولت فعلی و گذشته این اتفاق نیفتاده است و باید از بروز اشتباهات گذشته از جمله ارائه یارانه نقدی و افزایش تورم جلوگیری به عمل آید و این پول نیز در حمل‌ونقل عمومی هزینه شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در پایتخت عنوان کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا نیازمند تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی هستیم. به همین منظور نامه‌ای از سوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با امضای رئیس شورای شهر به آقای جهانگیری فرستاده شده و خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای تأمین اتوبوس در شهر تهران هستیم که به دنبال این درخواست روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه با معاون اول رئیس جمهوری جلسه‌ای تشکیل خواهم داد.

کد خبر 463640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha