رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارائه درخواست ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی پس از ترک صحن شورای شهر تهران، با حضور در جمع خبرنگاران درباره علت برگزاری با تاخیر جلسه امروز یکشنبه سوم آذر ماه شورای شهر تهران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی امروز با شهردار تهران، برنامه علملیاتی‌محور و تحقق‌پذیر شهر تهران مبتنی بر برنامه سوم به ویژه در بحث سیاست‌های بودجه سالیانه شهرداری تهران بود و همچنین موضوع الزامات بودجه از سوی اعضای شورای شهر مطرح و تعدادی از آن‌ها نظراتی را مطرح کردند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در این باره تاکنون ۷ جلسه برگزار شده و کمیسیون‌های تخصصی نیز جلساتی را برگزار کرده‌اند و امروز در صحن شورای شهر، متون این برنامه بر اساس برنامه سوم مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد. همچنین اولویت‌های دیگری نیز که از سوی شورای شهر مطرح می‌شود، بررسی خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اولویت‌های مدنظر توضیح داد: اضافه شدن یک نفر از شورایاران به کمیسیون نام‌گذاری و همچنین الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت منطقه توچال از جمله این اولویت‌ها بوده است. جلسه امروز ۱۳ بند دارد که امیدوارم بتوانیم همه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره افزایش وسایل حمل و نقل عمومی در راستای استقبال مردم از حمل و نقل عمومی به دنبال گران شدن نرخ بنزین، گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدا اولویت اصلی شهرداری تهران بوده است و در این باره پیگیری‌هایی را انجام داده و دولت مصوبه‌های خوبی را به تصویب رسانده و همین مصوبات در شورای اقتصاد هم به تصویب رسیده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که این مصوبات مربوط به سال ۹۶ است، اضافه کرد: بر اساس مصوبات قرارداد ورود هزار واگن مترو امضا شد، اما به دلیل مشکلات فاینانسی این امر محقق نشده اگرچه پیگیری‌ها در حال انجام است.

هاشمی تصریح کرد: همین طور تامین ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس برای کل شهرهای ایران یکی دیگر از این مصوبات بوده است که بر اساس آن حداقل ۳ هزار و حداکثر ۵ هزار اتوبوس متعلق به تهران خواهد بود. برای گسترش حمل و نقل عمومی در تهران نیز بیش از ۲۰ هزار میلیارد بودجه درخواست کرده‌ایم که باید بر اساس مصوبات دولت تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نتیجه جلسه با معاون اول رئیس جمهور، توضیح داد: نتیجه جلسه خوب بوده است و اتفاقا فردا هم قرار است به منظور عملی ساختن مصوبات دولت جلسه دیگری با حضور آقای جهانگیری برگزار شود. البته یکی از مشکلاتی که بر سر راه اجرایی شدن این مصوبات است عدم هماهنگی وزارت کشور، وزارت راه و شهرساری، وزارت نفت، وزارت صمت، بانک مرکزی و صندوق ذخیره است و خواسته ما از آقای جهانگیری اجرایی شدن این مصوبه است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره وعده شهردار تهران مبنی بر اینکه از مهر ماه به صورت ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، گفت: اتفاقاً امروز صبح در این باره با آقای حناچی صحبت‌هایی مطرح شد. اما مسئله اساسی این است که به طور حتم توانایی افتتاح ایستگاه‌ها وجود دارد و تنها باید برنامه‌ریزی برای مراسم افتتاح انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان کاهش ترافیک در پایتخت به دنبال افزایش نرخ سوخت، توضیح داد: به نظر می‌رسد بعد از گرانی سوخت پیک ترافیک صبح همچنان پابرجاست اما احساس می‌کنم شهر خلوت‌تر شده است زیرا خودروهایی که از خارج از شهر وارد تهران می‌شوند، کم‌تر شده است. بیشتر ترافیک صبحگاهی ناشی از خودروهایی است که از بیرون وارد شهر می‌شوند. به نظر می‌رسد خلوت شدن شهر از ساعت ۹ صبح به بعد محسوس است.

هاشمی در خصوص خسارت وارد شده به شهر تهران ناشی از ناآرامی‌های اخیر توضیح داد: در جلسه هم‌اندیشی صبح این موضوع هم مطرح شد و قرار شد گزارش کاملی از خسارت ارائه شود تا پس از آن این موضوع را از طریق کمیسیون‌های امنیتی شهر تهران و استانداری پیگیری کنیم تا اگر قرار شد بودجه‌ای به این موضوع اختصاص داده شود این بودجه به تهران هم برسد.

کد خبر 465090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha