جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه داستان «سی‌امین حکایت سیتا» نوشته رضا مختاری، که در برگیرنده هفت داستان کوتاه است، از سوی انتشارات چشمه به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین مبنای کار نویسنده در این هفت داستان تجربه شکل‌های تازه و از طرفی جذابیت داستانی است. داستان‌های این مجموعه در عین این که به زبان و بیان نو و تازه توجه می‌کنند،‌ از قصه پردازی و جذابیت‌های داستانی غافل نیستند. سرخوشی، طنز،‌ تغزل و خلق فضاهای غافلگیر کننده ویژگی شاخص داستان‌های این مجموعه است که می‌تواند بخشی از توقعات خوانندگان علاقه‌مند یا پی‌گیر ادبیات داستانی را برآورده کند. کتاب سی امین حکایت سیتا را نشر چشمه منتشر و با قیمت ۱۵۰۰ تومان روانه بازار کرده است.

رضا مختاری درمجموعه نویسندگانی قرار می‌گیرد که خود را با نام نویسنده دهه هفتاد معرفی کرده‌اند.؛ هر چند او با انتشار جنگی در داستان (راوی) از خیلی از همنسل‌هایش فعال‌تر بوده است. نوع تصویرسازی کارهای او از یک سو متاثر از داستان واقع‌گرای جنگ اصفهان است و از سوی دیگر به نوعی جادونویسی گرایش دارد.

داستان‌های او در زمره آثار جریانی است که در آن‌ها خواننده با تلقی تازه‌ای از تصویر داستانی مواجه می‌شود. تفاوت این تلقی با رئالیسم جادویی در معکوس کردن آرمان نویسندگان امریکای لاتین است؛ در این شیوه به‌جای آن که رویداد غیرواقعی به شکلی نوشته شود که انگار واقعی است، واقعیت به گونه‌ای بیان می‌شود که تشخیص آن از ناواقعیت دشوار است. کارهای رضا مختاری را می‌توان از اجراهای تمیز این ایده قلمداد کرد

کد خبر 46457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز