سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگذشت آنا آخماتووا ، نوشته ایلین فاینشتاین‌، با ترجمه غلامحسین میرزا صالح از سوی انتشارات مازیار به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین  نویسنده کتاب از روزنامه نگاران شناخته شده انگلیسی است که تا کنون زندگی نامه های فراوانی از بزرگان ادب و قلم توسط وی تدوین و منتشر شده است و زندگی آنا آخماتووا از جمله کارهای درخشان وی دراین ژانر ادبی است که هواداران فراوانی درغرب پیدا کرده است.

از جمله کتاب هایی که این نویسنده و روزنامه نگار پیش از این منتشر کرده بود ، می توان به زندگینامه پوشکین،و لارنس اشاره کرد.

کتاب«سرگذشت آخماتووا» در 16 بخش و به همراه افزود هایی منتشر شده است.

شیوه نویسنده در تدوین کتاب استفاده از اطلاعات میدانی و کتابخانه ای درباره آخماتووا است.

وی حتی از ریزترین نامه های دوستان و همکاران این نویسنده شهیر روسی نگذشته و به تجزیه وتحلیل‌آنها در روند نگارش داستان زندگی اش پرداخته است.

زندگی آخماتووا درکودکی ، نوجوانی ، جوانی و میانسالی و پیری و ارتباطات هنری و فرهنگی اش با نویسندگان و چهره های شناخته شده ادبیات روس و بعدها ادبیات فرانسه وانگلیس از بخش های جذاب این کتاب به شمار می رود.

در بخش افزوده ها وی نکاتی از آیزابرلین، فیلسوف نامدار انگلیسی، درباره آ‌خماتووا آورده است که در نوع خود جالب و خواندنی است.

ترجمه کتاب هم روان و قابل اعتنا است و نشان می دهد که میرزاصالح چه در ترجمه و چه در تالیف مترجمی قابل اعتماد برای خوانندگان فارسی زبان به شمار می رود.

میرزا صالح پیش از این کتاب هایی چون متن کامل مذاکرات مجلس اول را برای انتشارات مازیار و دو کتاب درباره واقعه قتل گریبایدوف را برای انتشارات نگاه معاصر نوشته بود.[دو کتاب تازه از میرزا صالح]

کتاب در 472 صفحه و با قیمت 6 هزاز تومان از سوی انتشارات مازیار به بازار کتاب عرضه شده است.

انتشارات مازیار چندی پیش دو کتاب هنر تحقیق علمی و معمای زندانی را به بازار کتاب عرضه کرده بود.

کد خبر 45303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز