دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

علی جوادی: برای تیم‌های کوچک جزیره هیچ چیز بهتر از این نیست که منچستریونایتد و چلسی در جام حذفی نباشند تا آنها بتوانند در رقابتی برابر و نزدیک، قهرمان این جام نیمه ‌‌‌معتبر انگلیسی را معرفی کنند.

ناکامی بزرگان فوتبال انگلیس پس از حذف منچستریونایتد، با شکست چلسی کامل شد تا جام حذفی به یکباره از بزرگان تهی شود. حالا جام حذفی، جامی است که میدلزبورو بخت اول قهرمانی در آن است!

پس از حذف تحقیرآمیز آرسنال مقابل منچستریونایتد، جام حذفی به عرصه تاخت و تاز شیاطین سرخ تبدیل شد؛ اما شادی قرمزهای اولدترافورد زیاد هم دوام نیاورد تا آنها هم از دور خارج شوند.

اگرچه حالا دیگر خرافاتی‌ها جایی در فوتبال ندارند؛ اما سان می‌نویسد طرفداران فوتبال جزیره معتقدند نفرین آرسنالی‌ها، من‌یو را زمین‌گیر کرد آن هم در منچستر.

منچستریونایتد با قبول شکست از پورتس‌‌موث از دور مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس حذف شد.

من‌یو عصر روز شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال حذفی باشگاه‌های انگلیس مقابل پورتس‌موث با یک گل شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

این بازی داستان جالبی داشت. سرآلکس فرگوسن در بین دو نیمه رودفان نیستلروی را از زمین بیرون کشید تا توماس کوژیاک دروازه‌بان دوم این تیم از دقیقه 46 فرصت بازی پیدا کند؛ اما فقط 30 دقیقه بازی کرد و در دقیقه 76 اخراج شد تا من‌یو 15 دقیقه بدون دروازه‌بان بازی کند.

به این ترتیب ریو فردیناند باید درون چارچوب دروازه قرار می‌‌گرفت تا ضربه‌ پنالتی تقدیمی کوژیاک به پورتس‌موث را مهار کند. اگرچه او در جهت ضربه سولی مونتار حرکت کرد؛ اما نتوانست این ضربه را مهار کند و در نهایت من‌یو در مسابقه‌ای گل خورد که بیش از 10 موقعیت مسلم گلزنی در آن داشت.

بی‌تردید 75 هزار و 463 تماشاگر ورزشگاه الدترافورد، به هیچ عنوان اتفاقاتی را که خود از نزدیک می‌دیدند، باور نمی‌کردند. دیداری که باید با اختلاف بالا به سود میزبان تمام می‌شد؛ ولی با تنها گل میهمان از روی نقطه پنالتی به پایان رسید و قرمزها را کنار زد.

چلسی هم شنبه شب با قبول شکست از تیم گمنام بارنزلی، از دور مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس کنار رفت.

اودجایی در دقیقه 66 برای بارنزلی گل زد تا آبی‌های لندنی از جام حذفی کنار بروند.
ماجراهای پس از این بازی آنقدر جالب بود که همه خبرگزاری‌های دنیا به آن پرداختند.

 زمانی که داور، سوت پایان بازی را به صدا درآورد و هرچه تماشاگر روی سکوها بود، به درون زمین ریخت تا شادی حضور بارنزلی در مرحله نیمه‌‌نهایی جام حذفی انگلیس، یک جشن مردمی و کاملا مفصل باشد!   

بایرن مونیخ صدرنشین ماند

بایرن مونیخ با پیروزی مقابل کارلسروهه، همچنان در صدر جدول رده‌بندی مسابقات فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های آلمان باقی ماند.

بایرن، شنبه شب در ورزشگاه آلیانز و مقابل تماشاگران خودی، کارلسروهه را با 2 گل شکست داد. تونی و ریبه‌ری (41 و 65) ‬گل‌های بایرن را وارد دروازه میهمان کردند.

در دیگر دیدارهای شنبه شب، آرمنیا بیله‌فلد با 2 گل مغلوب شالکه شد. اشتوتگارت در پایان یک بازی شگفت‌آور و پرگل وردربرمن را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد. دیدار اینتراخت فرانکفورت و بوخوم به تساوی یک‌ - یک رسید. وولفسبورگ با 3 گل انرگی کوتبوس را شکست داد و دیدار تیم‌های دویسبورگ و هانزاروشتوک هم به تساوی یک - یک ختم شد.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی بایرن مونیخ با 50 امتیاز پیشتاز است و تیم‌های وردربرمن و هامبورگ به ترتیب با 43 و 41 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

پسر نیک برنابئو، فرشته نجات رئال

باز هم پنالتی و باز هم رائول به داد رئال مادرید رسیدند تا 3 شب پس از آن اتفاق تلخ و حذف رئال از لیگ قهرمانان اروپا، دوباره سانتیاگو برنابئو، محل قتل قوهای سفید نباشد.
خاطره بازی با رم در لیگ قهرمانان آنقدر آزاردهنده بود که رئال بازی شنبه شب خود با اسپانیول را در لالیگا با سردرگمی محض آغاز کرد. 

همین وضعیت باعث شد روکا والدو در دقیقه 29 تیم خود را در حضور 70 هزار تماشاگر حاضر در سانتیاگوبرنابئو از رئال مادرید پیش بیندازد.

تلاش رئال برای آنکه این بازی را به تساوی بکشاند در دقیقه 43 با ضربه‌ای که ناخواسته روی زانوی ایگواین نشست، ثمر داد تا شاگردان برند شوستر در پایان نیمه اول دست خالی نباشند.

بازی در نیمه دوم شرایط بهتری برای میزبان پیدا کرد. شاگردان شوستر آمدند تا به لطف تماشاگرانی که این بار دیگر همه امید خود را به قهرمانی در لالیگا دوخته‌اند، 3 امتیاز بازی با تیم رده پنجمی جدول را از آن خود کنند.

اتفاقی که در دقیقه 72 بازی افتاد، همان چیزی بود که رئال برای فرار از این بحران آرزوی آن را داشت. حرکت رو به جلوی رائول در محوطه جریمه با خطای مدافع حریف همراه شد تا داور بلافاصله در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد.

ضربه پنالتی را طبق یک سنت قدیمی در این تیم، پسر نیک سانتیاگوبرنابئو به ثمر رساند تا باز هم شماره 7 دوست‌داشتنی مادرید، هواداران تیم اول این شهر را از یک جهنم واقعی نجات دهد.

با شکست اسپانیول مقابل رئال، اختلاف امتیاز تیم‌‌های اول و دوم جدول لالیگا دوباره به عدد 8 رسید. در دیگر دیدار شنبه شب، رئال ساراگسا با نتیجه 2 بر یک آتلتیکو مادرید را شکست داد تا جای تیم های چهارم و پنجم جدول به دلیل دو شکست مشابه، دست‌نخورده باقی بماند.

در چارچوب دیدارهای باقیمانده هفته 27،‌ ساعت 30/23 امشب، بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود (نیوکمپ) از ویارئال پذیرایی می‌کند.

همشهری امارات

کد خبر 46177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز