یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: آرسنال در چهارمین بازی متوالی در لیگ‌برتر به تساوی رسید تا صدر جدول را پس از مدت‌ها به منچستریونایتد واگذار کند.

میدلزبورو تیمی که تنها شکست فصل را به آرسنال تحمیل کرده، در ورزشگاه امارات هم تنها چند دقیقه تا یک پیروزی دیگر مقابل مردان ونگر فاصله داشت ولی ضربه سر کولوتوره روی یک ضربه کرنر در دقیقه 86 بازی را به تساوی کشاند.

آرسنال که در 3 بازی قبلی‌اش برابر 3 تیم نیمه‌پایین  جدول به تساوی رسیده بود، انگیزه زیادی برای پایان این روند داشت اما در سناریویی مشابه بازی‌های اخیر، بازیکنان این تیم فرصت‌های زیادی را هدر دادند تا در نهایت2 امتیاز حساس دیگر از دست برود.

در میان حملات آرسنال در ابتدای بازی که داور حتی گل صحیح آدبایور را به اشتباه آفساید اعلام کرد، این تیم میهمان بود که روی یک ضدحمله به گل رسید.

در دقیقه 25 شوت بلند شوارترز، دروازه‌بان بورو پشت مدافعان آرسنال فرود آمد و تونجای، مهاجم ترک این تیم توپ را روی دروازه سانتر کرد تا آلیادی‌یر مهاجم سابق آرسنال در نخستین رویارویی با همبازیان سابقش، دروازه آلمونیا را باز کند.

در دقایق طولانی باقی‌مانده، فابرگاس دو موقعیت خوب را هدر داد و سرانجام این کولوتوره بود که تیمش را از دومین شکست فصل نجات داد.

ونگر در پایان این بازی گفت: «در 4 بازی قبلی 8 امتیاز از  دست داده‌ایم و این یک نتیجه ناامیدکننده دیگر بود. این نتایج با توجه به وضعیت حریفان‌مان واقعاً ناراحت‌کننده است. وقتی برای قهرمانی می‌جنگید، این تساوی‌ها قابل قبول نیست. ما خلاقیت کافی نداشتیم. احساس می‌کنم که تیم روحیه خوبی دارد و نهایت تلاشش را انجام می‌دهد، ولی در حال حاضر کارمان به نتیجه نمی‌رسد.»

میدلزبورو که هفته گذشته در جام‌حذفی مغلوب کاردیف دسته دومی شده بود، مقابل آرسنال خیلی بهتر بود، به‌ویژه روبرت هوت و دیوید ودر، مدافعان میانی که آدبایور و فان‌پرسی را به خوبی مهار کردند.

ساوت‌گیت سرمربی بورو درباره سیر تحول تیمش می‌گوید: «هفته گذشته تیمی مضحک بودیم و نزد هواداران شرمسار شدیم. پس از آن دو نمایش با اقتدار ارائه کردیم؛ تساوی با استون‌ویلا در روز چهارشنبه و یک نتیجه عالی در اینجا.»

بورو در این بازی با دو مهاجم بازی کرد و به نوعی از روش تاتنهام و استون‌ویلا که با پرسینگ آرسنال به نتیجه رسیدند، استفاده کرد.

ساوت‌گیت با اشاره به اینکه نوار بازی ویلا مقابل آرسنال را تماشا کرده، ادامه می‌دهد: «سال  گذشته با یک مهاجم بازی کردیم، ولی امسال فکر کردیم که اگر در دفاع سازماندهی داشته باشیم و در حملات ماجراجویی بیشتری نشان دهیم، می‌توانیم به گل برسیم.»

باز هم رونالدو

تک گل دقیقه 76 رونالدو مقابل دربی، کافی بود تا منچستریونایتد 67 امتیازی شود و به لطف تساوی آرسنال به صدر جدول برسد.

پیش‌بینی می‌شد دربی‌کانتی تیم قعرنشین جدول که چهارشنبه با نتیجه 6 بر یک مغلوب چلسی شده بود، حریف آسانی برای منچستر باشد ولی این تیم به خوبی مقاومت کرد و حتی پیش از گل رونالدو چند فرصت خوب گلزنی  داشت که با درخشش بن‌فاستر، دروازه‌بان  سوم یونایتد بی‌نتیجه ماند.

سرانجام این ستاره پرتغالی بود که با بیست‌ودومین گلش در لیگ برتر یک بار دیگر منچستریونایتد را نجات داد.

منچستر که حالا با وجود یک بازی کمتر با آرسنال هم‌امتیاز است، چهارشنبه در اولدترافورد فرصت دارد که با پیروزی مقابل بولتون فاصله‌اش را به 3 امتیاز برساند.

سرالکس فرگوسن پس از این بازی گفت: «این یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل‌مان بود.  این یک نبرد واقعی بود و حریف شایسته تقدیر است، ولی خوشحالیم  که توانستیم به 3 امتیاز برسیم. این روزها همه اتفاقات در نبرد قهرمانی به طرز دلنشینی به نفع ما رقم می‌خورد.»

چلسی نزدیک‌تر شد

چلسی هم در زمین تیم ته‌جدولی ساندرلند با گل دقیقه دهم جان‌ تری روی یک ضربه کرنر به پیروزی رسید تا همچنان به قهرمانی امیدوار باشد.

چلسی با این پیروزی 64 امتیازی شد و در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده روز چهارشنبه مقابل تاتنهام می‌تواند با آرسنال هم‌امتیاز شود. در این صورت نبرد روز یکشنبه چلسی و آرسنال در استمفوردبریج می‌تواند خیلی حساس شود. آورام گرانت، سرمربی چلسی پس از این پیروزی گفت:‌ «بازی در اینجا آسان نیست و ما لحظات دشواری داشتیم.

ساندرلند برای بقا می‌جنگد و خیلی خوب بازی کرد.»لیورپول هم که در آنفیلد از ردینگ عقب ‌افتاده بود، با گل‌های ماسکرانو و تورس به هفتمین پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یافت.

بنیتس در پایان بازی در مورد نخستین گل ماسکرانو در لیگ برتر گفت که هافبک آرژانتینی‌اش با این گل  ثابت کرد شایسته قرارداد 6/ 18 میلیون پوندی‌اش بوده است.

رده‌بندی لیگ برتر

  1. منچستریونایتد: 92 بازی، 67 امتیاز
  2. ‌آرسنال: 03 بازی، 67 امتیاز
  3. چلسی: 92 بازی، 64 امتیاز
  4. لیورپول: 03 بازی، 59 امتیاز
کد خبر 46680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز