دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

مهدی معزی: اولین جام بود. از وقتی که خوانده راموس تاتنهام را در دست گرفته، این تیم تازه خودش را پیدا کرده.

تیمی که توانست بعد از 9 سال، بالاخره رنگ یک جام را در کلکسیون افتخاراتش ببیند. تاتنهام که این روزها درجام یوفا هم می جنگد، پس از سال 1999 این جام را به دست آورد.جالب این جا بود که تاتنهام، آخرین باری که یک جام به دست آورده بود ، مربوط به همین جام اتحادیه بود.

اتفاق مهمی که ، پس از پیروزی دو بر یک بر چلسی در فینال جام اتحادیه باشگاههای انگلیس برای این تیم لندنی رقم خورد. ضربه سر جاناتان وودگیت در وقت اضافه این دیدار، کافی بود تا تاتنهام پس از عقب افتادن یک گل از چلسی بتواند دو بر یک این تیم را شکست دهد . دو تیم در وقت قانونی دیدار فینال اتحادیه فوتبال انگلیس یک بر یک به تساوی رسیده بودند.

خوانده راموس که از 4 ماه پیش آلترناتیو سرمربی پیشین شده، در 28 بازى قبلى فقط ۵ بار باخته تا او تفاوتش را  با مربی قبلی کاملا نشان دهد. ضربه آزاد دیدیه دروگبا در نیمه اول، چلسی مدافع قهرمانی جام اتحادیه را در مسیر تصاحب مجدد این جام قرار داده بود.

ولی گل دیمیتار برباتف  از روی نقطه پنالتی برای تاتنهام، دیدار فینال را به وقت اضافه کشاند و در حالی که تاتنهام در وقت قانونی می‌توانست به راحتی پیروز میدان باشد ، سرانجام در وقت سوم وقت اضافی به این حق خود رسید . گلی که وودگیت ، بعد از 2 سال حضور در تاتنهام توانست به ثمر برساند. این قدر خوشحال شده بود که آخر بازی سر از پا نمی شناخت:« برای من باورنکردنی است.

من معمولا برای زدن توپ ارسالی از نقطه کرنر به جلو نمی‌روم ولی موفق شدم سرم را به توپ بزنم . به عقیده من ، ما سزاوار این پیروزی بودیم . ما امروز تیم برتر میدان بودیم.»
خوشبین ترین هوادار تاتنهام هم فکر نمی کرد که تیم شان فینال جام اتحادیه را مال خودش کند. آن هم مقابل تیمی به نام چلسی . آبى هاى لندن که در این فصل براى کسب عنوان قهرمانى مدعى هستند؛ حالا فقط باید چشم  به لیگ قهرمانان، لیگ برترانگلیس و جام حذفى داشته باشند.

همشهری امارات

کد خبر 45229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز