شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

مهسا‌عادلی: «اگرچه تیم‌هایی که در پایان فصل در رده دوم جدول قرار می‌گیرند در تاریخ ثبت نمی‌شوند اما صعود تا رده دوم در اسپانیا مثل قهرمانی در لیگ‌های دیگر است.»

این جمله‌ای است که نیهات قهوه‌چی ستاره ویارئال، چند هفته قبل پس از صعود تیمش به رتبه دوم عنوان کرد. اکنون در حالی‌که قهرمانی رئال مادرید در لالیگا تقریباً قطعی به نظر می‌رسد فاصله ویارئال که در رده سوم جدول قرار گرفته، از این تیم به 10 امتیاز رسیده است.

در فاصله 6 بازی به انتهای فصل، بازگشت به رده دوم جدول که اکنون در اختیار بارسلونا است و راهیابی مستقیم به لیگ قهرمانان تنها هدف نیهات و هم‌تیمی‌هایش است.

مبارزه‌ای که مهاجم ترک پیش از این در فصل 2003-2002 به همراه سوسیه‌داد تجربه کرده بود و در حالی که با قهرمانی فاصله چندانی نداشت، تنها به خاطر افت ناگهانی تیم در اواخر فصل به رده دوم جدول قناعت کرد.

نیهات در  سال 2002 در حالی از بشیکتاش به سوسیه‌داد پیوست که رختکن تیم جدیدش از حضور ستاره‌هایی چون ژابی آلونسو، والری کارپین و دارکو کواچه‌ویچ بهره‌مند بود.

سرعت، خلاقیت، روحیه جنگندگی و میل به گلزنی در این  بازیکن  خیلی زود او  را به یک ستاره در سوسیه‌داد تبدیل کرد تا جایی که با 23 گل زده به همراه کواچه‌ویچ با 20 گل زده مقتدرترین زوج خط حمله لالیگا را تشکیل داد.

او در راه رسیدن به پی‌چی‌چی (جایزه بهترین گلزن لالیگا) به  همراه  رونالدو مهاجم وقت رئال مادرید در رده دوم و پشت سر روی ماکای  مهاجم دپورتیو قرار گرفت.

اگرچه سوسیه‌داد هرگز پس از آن فصل ندرخشید، اما اراده و انگیزه نیهات باز هم نقش مهمی را در این تیم داشت.

اما در فوریه 2005 رباط صلیبی پای چپ این بازیکن آسیب دید تا  او را با یک کابوس روبه‌رو کند: «این مصدومیت زمانی اتفاق افتاد که من بهترین فوتبال زندگی‌ام را بازی می‌کردم. آسان نبود اما من از کمک‌های همسرم بهره‌مند بودم که خیلی من را یاری کرد. پزشکان و دوستانم من را تشویق می‌کردند و به من روحیه می‌دادند. باید خیلی از آنها ممنون باشم.»

وی که تا  پایان فصل 2005-2004 نتوانست بازی کند، فصل بعد آخرین سال حضورش در سوسیه‌داد را تجربه کرد  و سپس به ویارئال پیوست. تیمی که با وجود مصدومیت‌های این بازیکن به توانایی‌های او در تشکیل زوج مناسب با دیه‌گو فورلان، اطمینان داشت.

اما بدشانسی‌های نیهات با پارگی دوباره رباط صلیبی پای چپ او حین تمرینات در نوامبر 2006 ادامه پیدا کرد.

بازیکنان کمی از چنین مصدومیت شدیدی رهایی پیدا می‌کنند اما اراده آهنین نیهات بار دیگر او را به زمین برگرداند: «من خیلی خوش‌شانس بودم چون بازیکنان دیگری بودند که بعد از 2 بار مصدومیت این چنینی، هرگز به بازی برنگشتند.»

نیهات که پس از بازگشت، 3 گل در 9 بازی لیگ و 2 گل در جام حذفی به ثمر رساند با درخشش دوباره در فصل 2008-2007 تمام تردیدها را از بین برد: «بعد از تمام اتفاقاتی که پشت سر گذاشتم فصل فوق‌العاده‌ای داشتم. از فوتبال لذت می‌برم و به تیمم کمک می‌کنم.»

نیهات که اکنون با 14 گل بهترین گلزن  زیردریایی‌های زرد است، تنها به موفقیت باشگاهی قانع نیست. گل او مقابل بوسنی در نوامبر 2007 که ترکیه را به یورو 2008 فرستاد، او  را در این کشور به یک قهرمان تبدیل کرد.

او که با پیراهن ملی هم 14گل به ثمر رسانده به درخشش در یورو و صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 فکر می‌کند.

کد خبر 49254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز