یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

گروه ورزشی: بارسلونا روز شنبه 2 بر صفر در زمین دپورتیوولاکرونیا شکست خورد تا وضعیت این تیم در لیگ اسفبارتر از قبل شود.

ناکامی‌های اخیر بارسا نه‌تنها فاصله این تیم و رئال‌مادرید صدرنشین را به حداکثر رساند، بلکه راهیابی مستقیم این تیم به لیگ قهرمانان فصل آینده را نیز دچار مخاطره کرده است.
 بارسلونا که در رسیدن به رتبه دوم جدول با ویارئال رقابت نزدیکی دارد، با این شکست در امتیاز 61 متوقف ماند.

ترکیب غیرمنتظره‌ای که فرانک رایکارد سرمربی تیم، به زمین فرستاده بود کاملاً بیانگر آن بود که این مربی تمام قوای تیم را برای دیدار فردا مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان ذخیره کرده است. مسی، اتوئو، ژاوی، دکو و والدس غایبین بزرگ این دیدار بودند ضمن اینکه میلیتو و اینی‌یستا به دلیل محرومیت نمی‌توانستند بازی کنند. رایکارد مدعی است که استراحت دادن به مهره‌های کلیدی تیمش ارتباطی به بازی با یونایتد نداشته.

وب‌سایت بارسا به نقل از این مربی در این  باره می‌نویسد:«قبل از اینکه به نتیجه فکر کنم، به فکر سلامت بازیکنانم هستم. تصمیم من  ربطی به رتبه اولی یا دومی جدول یا بازی در لیگ قهرمانان ندارد. اتوئو و ژاوی هر دو برای تجدیدقوا به استراحت نیاز دارند. در مورد مسی هم بعضی از مردم می‌گویند که او آمادگی 90 دقیقه بازی را دارد اما متأسفانه این‌طور نیست.

مسی دو مصدومیت شدید را پشت‌سر گذاشته و ما باید مواظب او باشیم. من به هیچکس به خاطر بازی‌های دیگر استراحت نمی‌دهم بلکه این کار را می‌کنم چون بازیکنان به آن نیاز دارند.» بارسلونا که اخیراً دچار بحران گلزنی شده در این بازی نیز نتوانست از فرصت‌های خود به‌خصوص در نیمه اول استفاده کند.

رایکارد در این باره نیز گفت: «اگر فرصت ایجاد کنیم،  بالاخره گل می‌زنیم. در این فصل اتفاقات زیادی افتاد، مثل مصدومیت بازیکنان و این اتفاقات تیم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.» وی همچنین در خصوص عملکرد تیم مقابل دپور گفت: «نیمه اول بازی متعادل بود اما در نیمه دوم ما عقب‌نشینی کردیم و آنها حداکثر استفاده را بردند.» رایکارد درباره پینتو که برای اولین بار در دروازه بارسلونا قرار گرفته بود، گفت: «او سزاوار شکست نبود.»

دپور که در این بازی به ششمین پیروزی خود در 7 بازی گذشته دست پیدا کرد، اکنون با 3 امتیاز کمتر از سویا در مکان هفتم جدول قرار گرفته. سویا نیز مقابل مورسیا، که با خطر سقوط مواجه است، با تساوی بدون گل متوقف شد. مانولو خیمنس سرمربی سویا، خستگی را عامل ناکامی بازیکنانش دانست و در این باره گفت: «در این مقطع از فصل بازیکنان خسته شده‌اند. نه من و نه  آنها از نتیجه راضی نیستیم و خوب  بازی نکردیم، اما تا زمانی که خون در بدن داریم به مبارزه ادامه می‌دهیم.»

کد خبر 50112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز