شهردار منطقه ۲ در آیین بهره‌برداری از پروژه‌ها و تأثیر آنها در منطقه گفت: «برای رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه زیست‌محیطی باید از الگوهایی در کلانشهرهای دنیا بهره‌برد.

رسول کشت پور

شهرداری تهران راهبردهای منظمی را در حوزه زیست‌محیطی و توسعه فضاهای عمومی در منطقه ۲ هدف‌گذاری کرده است. پروژه‌های پارک حشرات و خزندگان غول‌پیکر ‌ـ پروژه‌ای مشارکتی واقع در میدان بهرود با هدف ایجاد فضای فراغتی و آشنایی بازدیدکنندگان با مهم‌ترین‌ گونه‌های حشرات و عجایب آنها در زمینی به مساحت ۸هزار و ۶۰۰ ‌مترمربع طراحی و ساخته شده است که با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.» کشت‌پور، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح مرکز تخصصی بازیابی پسماند خشک اشاره کرد و افزود: «این مرکز دارای خط‌پردازش و تفکیک پسماند خشک به‌صورت مکانیزه است که با قابلیت ۵۰ تن پسماند ورودی به‌صورت نیمه‌مکانیزه طی فرایند تخصصی پسماند خشک را جداسازی و بسته‌بندی می‌کنند. این مرکز در زمینی به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ ‌مترمربع و زیربنای ۲هزار و۲۰۰مترمربع احداث شده است.»

بهره‌برداری از خوددریافت پسماند خشک شهروند شعبه بهرود نمونه دیگر از طرح‌های حمایت از زیست‌محیط است و شهردار منطقه ۲ درباره استفاده شهروندان از آن گفت: «شهروندان با این دستگاه می‌توانند با قرار دادن بطری‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی ضمن مشارکت در تفکیک پسماند با دریافت فیش از دستگاه از خدمات آن بهره‌مند شوند. توسعه فضاهای عمومی و حمایت از الگوهای زیست‌محیطی ازچشم‌اندازهای مهم شهرداری بوده و اکنون در چشم‌انداز آینده تقویت و بسترسازی برای رشد آن مهم است و آنچه در این مسیر نمی‌توان نادیده گرفت همکاری و مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری و حضور در کارگاه‌های شهروندی برای آشنایی با پروژه‌های زیست‌محیطی منطقه است.»

کد خبر 449413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha