سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

کلنگ ساخت ۳ مدرسه خیرساز در منطقه ۵ در محله طوقانی شهران در حالی به زمین زده شد که ۴۷۱ مدرسه این منطقه هنوز نتوانسته است پاسخگوی نیاز همه دانش‌آموزان ساکن در آن باشد.

مراکز آموزشی

تعداد مدارس آموزش و پرورش به‌خصوص مدارس دولتی در ۲۹ محله این منطقه نه‌تنها کم است بلکه پراکندگی مناسبی هم ندارد. «مجید پورسهی» از اعضای دور چهارم شورایاران از نبود مدرسه در محله کوهسار گله می‌کند و می‌گوید: «‌با وجود زمین‌های خالی زیادی که در محله وجود دارد مرکز آموزشی یا مدرسه‌ای در محله ساخته نشده است. این درحالی است که در محله شهرزیبا چند مدرسه وجود دارد و دانش‌آموزان محله‌های دیگر هم به شهر زیبا می‌آیند. جانمایی مدارس در این منطقه مناسب نیست و همه دانش‌آموزان به آنها دسترسی ندارند.»

کلنگ ساخت ۳ مدرسه خیّرساز شهید آقایان، مسعود پیام و مرحوم حسین خرسندنیا می‌تواند آغازی برای توسعه ساخت مراکز آموزشی در این منطقه باشد. «‌فریدون حیدری» شهردار منطقه ۵ درباره نقش خیّران در ساخت مدرسه می‌گوید: «وجود خیّران مدرسه‌ساز برای حل مشکلات فضای آموزشی منطقه۵ بسیار ارزشمند است. کمیته‌ای تحت عنوان کمیته معین تأسیس شده است که خیّران می‌توانند هنگام عملیاتی کردن نیت خیرشان به آن مراجعه کنند. در این کمیته کارگروه‌های حقوقی، مالی و حتی روابط‌عمومی حضور دارند تا مشکلات پیش روی خیّران را مرتفع کنند.» منطقه۵ آموزش و پرورش که مناطق ۵ و ۲۲ شهرداری را تحت پوشش دارد از نظر ساخت و توسعه مراکز آموزشی با مشکلات زیادی روبه‌روست. دانش‌آموزان مقطع دبستان منطقه ۵ مجبورند در کلاس‌های ۴۰ نفره ثبت‌نام کنند. براین اساس آبان سال گذشته دفتر نمایندگی مجمع خیّران مدرسه‌ساز در این منطقه افتتاح شد و ظرف مدت ۱۰ ماه گذشته توانسته شرایط را برای حضور خیّران مدرسه‌ساز در پهنه غربی پایتخت هموار کند.

کد خبر 449651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha