قریب به ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با شرایط خاص در پایتخت تحصیل می‌کنند؛ دانش‌آموزانی که مدارس با قدمت بالای ساخت و نداشتن امکانات مناسب چندان مناسب آنان نیست.

اوتيسم

در همین زمینه به همت یک خیر کلنگ ساخت ۵ کلاس درس در مجتمع آموزشی اوتیسم و توانبخشی فرشتگان آسمانی منطقه ۲ به زمین زده شد. «محمود مظفری» نماینده مجمع خیّران مدرسه‌ساز منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «۱۰ مدرسه طی سال‌های گذشته در منطقه ۲ توسط خیّران مدرسه‌ساز ساخته شده است. اکنون با ساخت ۵ کلاس دیگر توسط خانم دکتر اصفهانی در مجتمع توانبخشی اوتیسم بر امکانات آموزشی برای ارتقای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان این مدرسه افزوده خواهد شد.»

او افزود: «برای توسعه فضاهای آموزشی در منطقه، ۴ زمین بزرگ شناسایی شده است. به دنبال جذب خیر برای ساخت ساختمان هستیم. متأسفانه بخشی از محله‌های این منطقه نیاز جدی به ساخت مدرسه دارند و باید امکانات لازم فراهم شود.» «محسن طالبی» مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران گفت: «کار معلمان این مدارس مقدس و ارزشمند است و با فرهنگسازی باید رویکرد را نسبت به مدارس استثنایی تغییر دهیم. امیدواریم تلاش خیّران در این عرصه مستمر باشد.»
  «محمدرضا قربانی» مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز شهر تهران گفت: «چه بسا بسیاری از مناطق شمالی تهران را مناطق برخوردار می‌شناسند در صورتی که بخشی از محله‌های منطقه ۲ از مناطق محروم تهران به شمار می‌آید و نیاز به توجه ویژه دارد.  

کد خبر 581501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha