حرف زدن درباره بزرگ‌ترین منطقه آموزشی کشور یعنی منطقه ۵ که با کمبود مدرسه روبه‌رو است کار ساده‌ای نیست.

شهباز بیگی

بی‌شک نوید ساخت مدرسه و نوسازی مدارس در این محدوده، برای خانواده‌های دانش‌آموزان غرب تهران خبر خوبی است اما سرعت توسعه مدارس با رشد جمعیت دانش‌آموزی مناطق ۵ و ۲۲ همخوانی ندارد به‌ویژه که این معضل در منطقه ۲۲، تبدیل به یک بحران شده است. بحرانی که بی‌ تردید فاجعه اجتماعی همراه خواهد داشت. از مجموع ۴۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی که در مناطق ۵ و ۲۲ شهرداری پایتخت قرار گرفته است، منطقه ۵ بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. با این حال، رشد جمعیت دانش‌آموزی این منطقه بالاست و کلاس‌ها به‌ویژه در مقطع ابتدایی، پاسخگو نیست.
از سوی دیگر مهاجرت تحصیلی که از منطقه ۲۲ به سوی منطقه ۵ انجام می‌گردد، مشکل‌ساز شده است. متأسفانه در منطقه ۲۲ به موضوع سرانه‌های آموزشی، چندان توجهی نشده است و باید با برنامه‌ریزی جدی برای این بحران فکری کرد. البته امسال با درایت مسئولان آموزش و پرورش و خیّران، اتفاق‌های خوشایندی در پیش است.
منطقه ۵ آموزش و پرورش، امسال یکی از مناطقی است که بیشترین پروژه عمرانی در آن به مرحله اجرا در آمده است و با جدیت پیگیری شد تا قبل از سال تحصیلی جدید به ثمر برسد و خدا را شکر به نتیجه رسید.
بنابراین تا پایان شهریور ماه ۵ مدرسه(۲ مدرسه در منطقه ۲۲ و ۳ مدرسه در منطقه ۵) با کمک خیّران و آموزش و پرورش به بهره‌برداری می‌رسند و چندین مدرسه نیز بازسازی شدند. با توجه به کمبود اعتبارات و نقدینگی که متأسفانه سال گذشته در نوسازی‌ها شاهد آن بودیم، خیّران بسیاری در این زمینه به کمک ما آمدند.
در سال گذشته مصوبه‌ای درشورای شهربه تصویب رسید که توانست قدری از نگرانی ما بکاهد. طبق این مصوبه مقرر شد تا شهرداری منطقه، فضایی را برای رفع این کمبود و سرانه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد اما تاکنون این موضوع محقق نشده است. از شهرداری به‌ویژه مدیریت شهری منطقه ۲۲ تقاضا می‌کنیم که در این زمینه به یاری آموزش و پرورش بیاید. چون تعداد دانش‌آموزانی که از منطقه ۲۲ در مدارس منطقه ۵ ثبت‌نام می‌کنند، رو به افزایش بوده است و این امر ظرفیت‌های ما را در منطقه بسیار محدود می‌کند و در امر آموزش دانش‌آموزان تأثیر منفی برجای می‌گذارد.

کد خبر 623287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha