بهاره خسروی ـ خبرنگار: کانون کودک‌ سرای محله «زنجان» با برگزاری تورگردشگری «آشنایی کودکان با مشاغل» این بار با گردش در داروخانه به کمک حل این مشکل در میان خانواده‌ها برآمده است.

داروخانه

در این تور شاد و مفرح، بچه‌ها با شیوه خرید از داروخانه، اهمیت استفاده از دارو در زمان بیماری و تجویز پزشک و مراقبت از خواهر و برادر کوچکشان، در صورت نزدیک شدن به دارو را فرا گرفتند.

آفتاب گرم تابستان بساطش را در دل خیابان «هاشمی» و مسیر بچه‌های کانون کودک سرای محله زنجان پهن کرده است. بچه‌ها شاد و خرم دست در دست مادران، راهی یکی از داروخانه‌های خیابان هاشمی می‌شوند. فضای داروخانه کمی کوچک است، اما وجود جعبه‌های رنگارنگ و داروهای مختلفی که بعضی‌ از آنها شباهت زیادی هم با شکلات دارند، حسابی برای بچه‌ها جذاب و پر سؤال است. اینکه وظیفه هر کدام از کارکنان این داروخانه چیست؟ و همچنین اگر روزی به تنهایی وارد داروخانه شدند چگونه داروی مورد نظرشان را خریداری کنند. این کارگاه آموزشی با سؤال خانم دکتر «صرافیان» مسئول داروخانه، از بچه‌ها آغاز می‌شود: «اگر در گوشه‌ای از خانه دارویی دیدید، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید!؟ «بچه‌ها با جواب‌های جالب و طنز فضا را شاد می‌کنند. خانم دکتر برای بچه‌ها از اهمیت مصرف دارو هنگام بیماری برای به‌دست آوردن سلامتی صحبت می‌کند. به آنها می‌گوید که اگر در خانه داروی رنگی دیدند آن را با شکلات یا دراژه‌های رنگارنگ اشتباه نگیرند، بلکه با دیدن هرگونه قرصی برای دور کردن آن از خواهر و برادر کوچک‌تر هرچه سریع‌تر آن را به پدر و مادر تحویل دهند.

  • کسب مهارت در بزرگسالی 
    آشنایی با مشاغل، یکی از برنامه‌های جالب کانون کودک سرای محله زنجان برای کسب مهارت در بزرگسالی و همچنین آشنایی با حرفه‌های مختلف از دوران کودکی است. «سمانه سیاح‌نیا» مربی کانون کودک این ‌سرا و ‌بانی راه‌اندازی تور گردشگری آشنایی با مشاغل با بیان این مطلب می‌گوید: «عصر حاضر دنیای ارتباطات است و بچه‌ها از طریق رسانه‌ها خیلی زود با دنیای بزرگ‌ترها آشنا می‌شوند. آشنایی زنده و مشاهده عینی بچه‌ها از دوران کودکی و مشاغل، نقش بزرگی در پرورش قوه خلاقیت آنها در بزرگسالی دارد. همچنین در بسیاری مواقع موجب فرهنگسازی و حتی ترک برخی عادت‌های غلط میان آنها می‌شود.»
  • کنجکاوی بچه‌ها

بازدید از داروخانه و گشت‌وگذار در میان جعبه‌ قرص‌های رنگارنگ برای بچه‌ها بسیار جذاب و زیبا بود. به‌ویژه بخش فروش لوازم نوزاد که اغلب از سر کنجکاوی به آن سرک می‌کشیدند. «النا فهیم ستاری» از بچه‌های حاضر در این تور گردشگری بود که برای دوستانش خیلی خوب صحبت می‌کرد و به سؤال‌های خانم دکتر پاسخ می‌داد و باور داشت با گردش در این داروخانه و صحبت‌های خانم دکتر یاد گرفته که قرص‌های رنگی گوشه یخچال یا روی میز، خوراکی نیستند.

  • ابراز رضایت مادران
    ترک عادت اشتباه و بد قلقی کودکان در زمان مصرف دارو نکته‌ای بود که «لیلا زارع‌» از مادران حاضر در این تور گردشگری به آن اشاره داشت و در ادامه توضیح داد: «خوشبختانه با حضور در داروخانه تا حدودی از وحشت و مقاومت بچه‌ها در مقابل مصرف داروها کم می‌شود. یاد می‌گیرند در زمان نیاز، حتماً باید دارویی را که پزشک برایشان تجویز کرده، بدون غر زدن و گریه و ناراحتی بخورند.»
    پس از یک ساعت صحبت و سؤال و جواب، گردش بچه‌ها در داروخانه به پایان می‌رسد. گرفتن عکس یادگاری در داروخانه همراه با دوستان و لبخند رضایت‌آمیز بچه‌ها از گردش در داروخانه هنگام خداحافظی حسن ختام آشنایی بچه‌ها با فعالیت و کار پزشکان داروخانه بود.

آشنایی با مشاغل، یکی از برنامه‌های جالب کانون کودک سرای محله زنجان برای کسب مهارت در بزرگسالی و همچنین آشنایی با حرفه‌های مختلف از دوران کودکی است

کد خبر 449142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha