سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱
۰ نفر

بلوار شهدای ایرانیت به‌عنوان نخستین معبر منتخب شهر تهران برای اجرای طرح «خیابان کامل» با هدف انسان محور شدن معابر و استفاده از مدهای پاک حمل‌ونقلی انتخاب و عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

معبر

«فرهادافشار» شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه بلوار شهدای ایرانیت ۷۳۰‌مترمربع طول دارد و عملیات اجرایی طرح خیابان کامل در مقطع عرضی این خیابان انجام می‌شود، گفت: «این معبر به‌عنوان یک معبر جمع و پخش‌کننده، خیابان‌های سلمان فارسی و شهید صابونی‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. بخشی از بلوار شهدای ایرانیت با هدف ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی به پیاده‌رو استاندارد اختصاص خواهد یافت. مسیر رفت و برگشت درجه یک دوچرخه در دو طرف این محور پیش‌بینی شده است که در آینده نزدیک به رینگ دوچرخه پیرامون حرم و مترو شهرری که در حال طراحی و تکمیل است، متصل خواهد شد.» شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: «برای ترغیب شهروندان به استفاده از خدمات خیابان کامل، امکانات رفاهی نیز لحاظ شده است و فضای سبز این محور با مساحت ۲ هزارمترمربع توسعه می‌یابد تا شهروندان‌ تردد لذت‌بخشی از این محور را تجربه کنند.»
ایده خیابان کامل در علم مهندسی ترافیک و برنامه‌ریزی شهری برای معابر شهری طراحی شده تا موجب بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، ارائه راه‌حل‌های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق مردم به حفظ سلامت از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، ایجاد حس ایمنی در تردد، بهبود کارکردهای اجتماعی و بالابردن ارزش املاک مجاور شود. عناصر یک خیابان کامل شامل زیرساخت پیاده مثل پیاده‌رو، خط عابرپیاده، جزیره‌های میانی و خطوط برجسته عابرپیاده، آرام‌سازی ترافیک یا روش‌هایی برای کاهش سرعت خودروهای عبوری، مسیر دوچرخه یعنی پیش‌بینی مسیر مخصوص دوچرخه یا شانه‌های عریض و امکانات حمل‌ونقل عمومی مثل مسیر مخصوص اتوبوس است.

کد خبر 449521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha