در سال‌های اخیر با ارتقای فرهنگ حفظ و نگهداری از محیط‌زیست تعداد گروه‌های فعال در این حوزه بیشتر شده و تمایل مردم به ایجاد فضاهای سبز خانگی، تفکیک پسماند خشک و تر، کنترل آفات و بیماری گیاهان و... نیز گسترش یافته است.

مسیر سبز

شکل‌گیری گروه دانش‌آموزی «مسیر سبز» از این دست گروه‌های فعال محیط‌زیستی در منطقه ۱۸ است که در گزارش زیر با آن آشنا می‌شویم.  
طرح مسیر سبز برای نخستین بار ۳ سال پیش با هدف حفظ و نگهداری از محیط‌زیست در مدرسه سعادت کلید خورد. مدیر مرکز تحقیق و آموزش فضای سبز شهرداری منطقه ۱۸ می‌گوید: «بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی محیط‌زیست توسط کارشناسان در مدارس منطقه، این گروه با مشارکت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت داوطلبانه در این حوزه شکل گرفت.»

«نادیا انتخاب» در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶هزار و ۸۵۰ دانش‌آموز از مدارس سعادت، نیمه شعبان، والفجر، تزکیه، صفا، شهدای ایران تایر، امام سجاد(ع) و مهرآیین در این طرح مشارکت دارند، می‌گوید: «تمیز نگهداشتن محیـــط مدرسه، تفکیک پسماند خشک و تر، استفاده از دورریختنی‌ها برای ساخت وسایل قابل استفاده، کاشت و آبیاری گیاهان، کنترل آفات و بیماری‌های آنها، آموزش به دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف این گروه است.» 
وی با بیان اینکه اعضای این گروه در ۶ کارگروه آموزش، آبیاری، گیاه‌پزشکی، گل‌های زینتی، محیط‌زیست و بازیافت فعالیت می‌کنند، می‌گوید: «از عمده‌ترین اقدامات آنها در سال جاری می‌توان به بازسازی دیوار مدرسه با استفاده از کاغذ باطله، خرده‌های سی‌دی و بطری آب، ساخت گل‌جای و دیواره سبز با استفاده از مواد بازیافتی، برپایی غرفه‌های وسایل تزیینی ساخته شده از مواد بازیافتی، شناسایی و کنترل آفات درختان مدرسه و آبیاری گیاهان مدرسه و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان دیگر، اشاره کرد.»

کد خبر 449539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha