براساس قانون شهرداری، سدمعبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آنها تخلف است و براساس قانون شهرداری باید با متخلفان برخورد شود.

افشین خدامی

در سال‌های اخیر، کلانشهر تهران شاهد سیر صعودی دستفروشی بود. شغلی که فی نفسه مشکلی ندارد اما کسانی که مشغول این کار هستند با قرار دادن بساط کسب و کارشان در مسیر تردد عابران پیاده، راه آنها را سد می‌کنند و از این‌رو متخلف و براساس قانون شهرداری مأموران «معبربان» موظف به برخورد با آنها هستند. منطقه ۶ به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد از دیرباز مورد توجه دستفروشان بوده و مدیران برای رفع این معضل همواره تلاش کرده‌اند اما به دلیل نبود برخی از الزامات، طرح‌های اجرا شده موفق نبوده است.

اجرای طرح برخورد با دستفروشان چهارراه ولی‌عصر(عج) با مشارکت مأموران نیروی انتظامی و حمایت استاندار و فرماندار تهران، کار بزرگ و ارزشمندی بود که مورد استقبال شهروندان و کاسبان قرار گرفت. برای رفع معضل سدمعبر در شهر، لازم است در کنار برخورد قاطعانه، استمرار آن در دستور کار شهرداری قرار بگیرد تا این مهم نهادینه شود و دستفروشان بدانند پیاده‌روها که برای گذر عابران هستند، جایی برای بساط نیست و نباید حقوق شهروندی مردم را نادیده بگیرند.

اجرای قانون سدمعبر ضمن تأمین و حفظ حقوق شهروندان سبب زیبایی معابر شهر و نیز آرامش و آسایش شهروندان می‌شود. معابر و پیاده‌روها متعلق به عابران پیاده است و همگان باید به حق و حقوق عابران احترام بگذارند. به همین دلیل معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه ۶ برای رعایت حقوق و آسایش و نیز تسهیل در عبور و مرور شهروندان، طرح جلوگیری از سدمعبر را اجرا می‌کند و این کار استمرار دارد و از این پس استقرار دستفروشان در پیاده‌روهای منطقه امکان ناپذیر خواهد بود.  

کد خبر 449118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha