در آستانه انتخابات دوره پنجم شورایاری، نامزدهای تازه نفس هریک با طرح‌ها و ایده‌هایی جدید پا به عرصه گذاشته‌ و نام خود را در لیست انتخابات این دوره نوشته‌اند.

آسمان شهر

از سوی دیگر مردم درصدد یافتن فردی شایسته هستند تا با نیرویی مضاعف برای پیگیری و به ثمر رسیدن خواسته‌هایشان گام بردارد. از درخواست ساخت پارکینگ در بازارهای محل و تغییر کاربری کوره‌های آجرپزی گرفته تا نصب دیوار صوتی در حاشیه بزرگراه شهید تندگویان و موارد متعدد دیگر که بارها توسط اعضای شورایاری در دوره چهارم مطرح شده و اهالی می‌خواهند اعضای جدید هم پیگیر تحقق آن باشند تا نتیجه‌ای برای آنها حاصل شود. در گزارش زیر با این طرح‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

محله خانی‌آبادنو جنوبی

  • استفاده از ظرفیت‌های بوستان شقایق

دریاچه بوستان شقایق از جاذبه‌های این منطقه ‌است که بعد از سال‌ها بی‌توجهی، لازم است دوباره فعال شود. از سویی با توجه به خاکسپاری ۲ شهید گمنام در این بوستان، ساخت مقبره و توسعه حسینیه و نمازخانه آن از دیگر مطالبه‌های اهالی این محله است. اهالی این محله به دلیل قرارگیری در کنار بزرگراه تندگویان از آلودگی صوتی رنج می‌برند و نصب دیوار عایق صوتی جزء مطالبات مهم آنهاست.

محله شریعتی جنوبی

  • ساخت مجموعه ورزشی

سکونت قهرمانان در رشته‌های متعدد ورزشی، این محله را نیازمند داشتن مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی کرده است، چراکه این افراد مجبورند برای استفاده از خدمات ورزشی مسافت زیادی را تا محله‌های دیگر طی کنند. موضوع مهم دیگر در این محله همجواری‌ با بازار مرکزی میوه و ‌تره‌بار است که برای امنیت بیشتر شهروندان نیاز است یک کیوسک نیروی انتظامی در اینجا مستقر شود. مرمت زمین چمن مصنوعی بوستان گلستان و بازپیرایی این بوستان و مسقف شدن حیاط سرای محله شریعتی جنوبی هم از دیگر خواسته‌های شهروندان است.

محله شهید کاظمی

  • تعیین تکلیف بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان

تعیین تکلیف بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان که کمتر از ۵‌درصد آن تملک شده و ۵۰‌درصد به مرحله ساخت رسیده و از مهم‌ترین طرح‌های قابل پیگیری محله کاظمی است. روکش اساسی آسفالت خیابان سهیل مرکزی (خلازیر) و ساخت میدان شقایق در تقاطع خیابان‌های خلازیر و شقایق از دیگر خواسته‌های مهم ساکنان محله شهید کاظمی است که با پیگیری اعضای شورایاری مورد تصویب قرار گرفته، اما هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

محله اسفندیاری و بستان

  • تعریض خیابان لطیفی

تعریض خیابان لطیفی یکی از مطالبات مهم اهالی است که در کاهش بار ترافیکی محله بسیار مؤثر خواهد بود. ساخت سرای محله و ایجاد نمازخانه در مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن هم از دیگر مطالبات اهالی است که پیگیری اعضای شورایاری را می‌طلبد.

محله بهمنیار

  • نوسازی مسجد اثنی‌عشر(ع)

پیگیری برای نوسازی مسجد اثنی‌عشر(ع) و رفع مشکل از املاک موقوفی در محله بهمنیار در اولویت پیگیری‌های این محله است. ضمن اینکه تعویض نهرهای شمال تا جنوب محله بهمنیار و تبدیل آنها به کانیو و ساخت پارکینگ عمومی در محله جزء خواسته‌های مهم شهروندان مطرح می‌شود.

محله شریعتی شمالی

  • ایمن‌سازی خروجی بوستان ولایت

رفع مشکلات ترافیکی خیابان مهران، ایمن‌سازی خروجی بوستان ولایت در سه‌راه خیابان‌های مهران و صادقی از مهم‌ترین خواسته‌های اهالی محله شریعتی شمالی است که باید پیگیری شود. نبود سالن ورزشی ویژه بانوان، آسفالت کوچه‌های گلشاد مولوی و اردانی و جمع‌آوری نهرهای خیابان مهران تا خیابان مطهری که هیچ‌گونه کاربردی ندارند از دیگر مطالبات اهالی این محله است.

محله دولتخواه جنوبی

  • دسترسی محلی به بزرگراه شقایق

آسفالت خیابان پاییزان و ایجاد دسترسی محلی از خیابان شهید حیدری به بزرگراه شقایق از مهم‌ترین طرح‌های اجرا نشده در این محله است. بازگشایی این معبر تسهیل در عبور و مرور و دسترسی محلی را در پی خواهد داشت. ایجاد دیوار ۸۰ سانتیمتری دور تا دور بوستان باران برای جلوگیری از ورود موتورسواران و لکه‌گیری و آسفالت خیابان برادران شکری هم از جمله اقدامات دیگری است که باید اجرایی شود.

محله اسماعیل‌آباد

  • ساخت پارکینگی برای ایستگاه مترو آزادگان

ایستگاه آزادگان در مجاورت محله‌های اسماعیل‌آباد و دولتخواه بیش از سایر ایستگاه‌ها به پارکینگ نیاز دارد چراکه بسیاری از مسافران خودرو خود را در خیابان‌ها و کوچه‌های محله پارک می‌کنند و موجب مزاحمت اهالی محله می‌شوند. پیگیری برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی از دیگر مطالبات مهم اهالی این محله است که بعد از گذشت مدت زیادی از نصب تابلو هنوز برای ساخت آن اقدام نشده است. تعویض کفپوش زمین چمن مصنوعی شهید تقی نجفی، افزایش وسایل بازی بوستان‌های شادی و مرجان و تعیین تکلیف اراضی کوره‌های آجرپزی از دیگر مطالبات مهم شهروندان است.

محله نعمت‌آباد

  • ساخت پارکینگ، فرهنگسرا و...

ساخت پارکینگ طبقاتی در بازار مبل نعمت‌آباد از مهم‌ترین مطالبات اهالی این محله است که بعد از سال‌ها هنوز به ثمر نرسیده است. این در حالی است که با گذشت دو دهه از شکل‌گیری بازار مبل نعمت‌آباد این روزها همه این محله را با بازارش می‌شناسند. ایجاد دسترسی رمپ شمال شرق پل شکوفه از بزرگراه شهید کاظمی به محله نعمت‌آباد و سایر محله‌ها هم از دیگر درخواست‌های مهمی است که تأمین اعتبارات آن انجام شده، ولی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. ساخت فرهنگسرا در زمین ۶۰ هزار مترمربعی متعلق به شهرداری که سابق بر این مرکز خرید و فروش خودرو محله نعمت‌آباد بوده از دیگر مطالبات شهروندان است. تبدیل نهرهای خیابان نور به کانیو و تعریض خیابان طالقانی، رفع معضل بافت‌های فرسوده و معابر باریک، سدمعبر دستفروشان، ساخت پیاده‌راه در بازار مبل خیابان نور و پوریای ولی، رفع مشکلات زمین‌های چمن‌ بوستان نسترن، امام خمینی(ره) و بلوار شکوفه و افزایش امنیت محله با ساخت کلانتری از وعده‌هایی است که شهروندان منتظر تحقق آن هستند.

محله عبدل‌آباد

  • بازگشایی معبر پاساژ توحید

یکی از مهم‌ترین تقاضاهای شهروندان که در صورت اجرا در کاهش بار ترافیکی محله تأثیر می‌گذارد، عقب‌نشینی پاساژ توحید در بلوار شکوفه است. با وجودی‌که این موضوع مدت زیادی است مطرح شده، اما هنوز پاسخ دقیقی برای آن دریافت نشده و به مرحله اجرا نرسیده است. درخواست تعیین تکلیف سالن آمفی‌تئاتر محله عبدل‌آباد در جنب شهرداری ناحیه ۲ از دیگر مطالبات نیازمند پیگیری شهروندان است. از دیگر خواسته‌های نیازمند پیگیری اهالی این محله می‌توان به ساماندهی دستفروشان خیابان‌های احسانی و بدر، جمع‌آوری دلالان خودرو از حاشیه بلوار شکوفه و روکش آسفالت خیابان‌های بدر، زنهاری، احد و انقلاب اشاره کرد.

محله دولتخواه شمالی

  • پیشرفت محله و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها

یکی از فرصت‌های منطقه که متأسفانه تبدیل به تهدید شده اراضی کوره‌های آجرپزی است که عمدتاً در اختیار مالکان بخش خصوصی قرار دارد و مشخص نشدن وضعیت آن در افزایش شاخص‌های جرم‌خیزی منطقه تأثیر بسزایی داشته است. تعیین تکلیف این اراضی و ایجاد شرایط رشد در محله دولتخواه از عمده‌ترین مطالبات اهالی این محله است. درخواست جابه‌جایی تیرهای برق‌ که در محله مشکل ایجاد کرده‌اند از دیگر مشکلات قابل پیگیری اهالی محله است. پیگیری تعریض خیابان نرگس، تخصیص زمین برای ساخت مدرسه و ساخت خیابان جدید به موازات کوچه‌های ضلع شرقی محله برای خروج از بن‌بست از درخواست‌های دیگر اهالی محله است.

محله خانی‌آبادنو شمالی

  • نصب دیوار صوتی

ساکنان این محله مدت زیادی است که برای رفع آلودگی صوتی پیگیر نصب دیوار صوتی در حاشیه بزرگراه تندگویان به‌عنوان بزرگ‌ترین مطالباتشان بوده و به دلیل دریافت نکردن پاسخ مناسب هنوز پیگیر آن هستند.
نبود ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد از پایانه خانی‌آبادنو به شهرری، تعریض خیابان لطیفی که شاهراه منطقه است و به دلیل باریک بودن موجب ترافیک می‌شود و تقاضای راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار در کنار فرهنگسرای مهر هم از دیگر خواسته‌های مهم مردم است.
علاوه بر این، اهالی این محله این روزها در انتظار راه‌اندازی نخستین اورژانس هوایی پایتخت در بوستان ولایت هستند. در حال حاضر ساختمان اداری، تعمیرگاه فنی هلی‌کوپترها، اتاق باند پرواز، پایگاه و... در حال آماده‌سازی است. این اورژانس روبه‌روی تالار یاس بین درهای ۳ و ۴ بوستان ولایت راه‌اندازی خواهد شد.

محله شکوفه جنوبی

  • ساخت پارکینگ عمومی

برخورد با دلالان خودرو در حاشیه بزرگراه شهید کاظمی و جلوگیری از خرید و فروش خودرو در خیابان‌های شکوفه و شهید مطهری، از خواسته‌های مهم اهالی این محله است. ساخت پارکینگ عمومی در خیابان‌ ارسطو و شهید مطهری برای خدمات‌دهی خریداران بازار عبدل‌آباد از دیگر خواسته‌های شهروندان است که از تبعات این معضل رنج می‌برند.
تکمیل ساخت مسجد صاحب‌الزمان(عج) در خیابان ایمان که مدتی است بلاتکلیف مانده، جمع‌آوری نهرهای خیابان رحمان و تبدیل آنها به کانیو، ایجاد دسترسی از انتهای خیابان رحمان به بلوار شقایق و رفع مشکل روشنایی بوستان جنب سرای محله شکوفه جنوبی از دیگر درخواست‌های نیازمند پاسخ است.

کد خبر 448212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha