بدون شک تخریب پاساژ توحید در منطقه ۱۹ مهم‌ترین خبر این هفته جنوب تهران بود که می‌توان گفت خیلی‌ها را خوشحال کرد.

امیرانی

همشهری آنلاین_ ابوذر چهل‌امیرانی: پاساژی که با هیکل نتراشیده و نخراشیده خود، سال‌ها در گلوی خیابان شکوفه محله عبدل‌آبادگیر کرده بود و کسی هم توان بیرون کشیدن آن را نداشت.  
از زمان تعریض خیابان شکوفه بیش از ۲۰ سال می‌گذرد و در این سال‌ها، تنها ساختمانی که برای ماندن در جای خود اصرار داشت، همین پاساژ بود که با وجود فرسودگی و نمای نازیبایش، محل خرید و فروش جواهرات و پوشاک بود. همه شهرداران این منطقه، تخریب پاساژ توحید و تعریض کامل خیابان شکوفه را به ساکنان این منطقه وعده داده بودند، اما در این سال‌ها هیچ قدمی برای انجام آن برداشته نشد. عدم عقب‌نشینی پاساژ توحید باعث ایجاد تنگه‌ای در خیابان شکوفه شده بود که به دلیل همسایگی با بازار شهید احسانی که همه روزه هزاران نفر را برای خرید پذیرایی می‌کند، معضلات ترافیکی را به محله عبدل‌آباد و محله‌های دیگر تحمیل می‌کرد. برخی از مالکان در این سال‌ها توجهی به اخطارها نکرده و قدمی برای توافق با مدیران شهری برنداشتند. برپایی جلسات متعدد هم راه به جایی نبرد و ریش‌سفیدی و وساطت معتمدان محله هم کارساز نشد، تا اینکه رأی تخریب از مراجع ذیربط دریافت و این پاساژ تخریب شد. با اینکه نحوه توافق با مغازه‌داران این پاساژ رسانه‌ای نشده و مشاهده‌ها نشان می‌دهد که آنها بالاخره تن به رضایت داده و واحدهای تجاری خود را خالی کرده‌اند، اما برخی از شهروندان نگران آنها هستند تا در شرایط اقتصادی فعلی، آسیبی به کسب و کار آنها وارد نشود. چند ماه پیش در مقابل این پاساژ، مجموعه‌ای شیک برای عرضه جواهرات ساخت شد و تاکنون فعالیت همه واحدهای آن شروع نشده است. می‌توان تمهیداتی برای فعالیت کاسبان پاساژ توحید در این مجموعه اتخاذ کرد تا فقط با فاصله چند متری از مغازه‌های خود، به کسب و کار بپردازند و مشتری‌های خود را از دست ندهند.  
به هرحال، موفقیت مدیریت فعلی شهرداری منطقه ۱۹ در انجام این کار ستودنی است و آثار اجرای این طرح از همان دقایق اولیه بر همگان آشکار شده است. لازم است از این پس نیز، طرح‌های شهری با سرعت اجرا شود تا شهروندان برای‌ تردد در معابر با مشکلات ترافیکی مواجه نشوند.  
 

کد خبر 530700

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha