همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای در دی ماه با ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای در کشور، 8/30 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای طی دی‌ماه از یکهزار و 132 نفر در سال 85 به 783 نفر در سال جاری کاهش داشته است افزود: بر اساس آمارهای بدست آمده، استانهای خراسان رضوی، خوزستان، تهران، سیستان و بلوچستان و گلستان به ترتیب با 46، 37، 31، 29 و 24 نفر کاهش کشته نسبت به سال قبل بیشترین کاهش کشته را در این ماه به خود اختصاص دادند.

وی با تاکید بر اینکه در 10 ماه سال جاری 3 هزار و 22 نفر در جاده‌های کشور کمتر از سال قبل کشته شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حالی که در 10 ماه سال گذشته 17 هزار و 20 نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند، این رقم در سال جاری به 13 هزار و 998 نفر کاهش یافت که بدین ترتیب می‌توان گفت که امسال حدود 20 هواپیما در جاده‌های کشور سقوط نکرد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که در 10 ماهه امسال کشته‌های تصادفات کشور 8/17 درصد کاهش داشته است، گفت: در 10 ماهه سال جاری بیشترین کاهش کشته‌ها به ترتیب متعلق به استانهای کرمان، تهران، فارس، گیلان، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با 315، 266، 261، 222، 221 و 171 کاهش کشته بوده است.

وی در خصوص علل اصلی موفقیت در کاهش کشته‌های حوادث رانندگی در جاده‌های کشور را عنوان کرد و گفت:‌ بهره‌گیری از روش‌های علمی، استفاده از سیستم GPS و ابزارهای الکترونیکی، مدیریت بر سرعت در جاده‌های کشور، برخورد قاطعانه پلیس با رفتارهای پرخطر و رانندگان فاقد مدارک و جلوگیری از حرکت و متوقف کردن این قبیل وسایل نقلیه، استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و اطلاع‌رسانی تاکتیکی از طریق استودیو رادیویی مرکز کنترل ترافیک پلیس‌راه کشور مهمترین علت کاهش کشته‌های تصادفات کشور بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور تاکید نمود که مدیریت بر سرعت و رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان در جاده‌های کشور در دستور کار پلیس راه است که در این زمینه با بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی در تلاشیم تا رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی نمایند.

کد خبر 44334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز