چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مأموران پلیس‌راه از تردد وسایط نقلیه فاقد زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن در جاده‌ها جلوگیری کرده و آنها را به مبادی اولیه باز می‌گردانند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی روز چهارشنبه (12دی) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی کشور به گونه‌ای است که از ابتدای زمستان تا نیمه فروردین ماه در بسیاری از محورهای کوهستانی سردسیر شاهد کولاک، برف و یخ هستیم، افزود: وضعیت جاده‌ها و امکانات آنها تغییر نکرده و تنها در شرایط خاص در جاده‌ها نمک پاشی می‌شوند. لذا داشتن زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن می‌تواند کمک موثری به رانندگان و در راستای افزایش ایمنی تردد باشد.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن زنجیر چرخ علاوه بر رخداد حادثه برای راننده موجب انسداد موقت جاده و بروز حوادث بعدی می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که به مأموران پلیس‌راه کشور تاکید شده است که هیچ اغماضی در خصوص رانندگان فاقد زنجیر چرخ نداشته باشند، تاکید کرد: به مأموران تاکید شده است برای خودروهای حامل خانواده‌ها، سخت‌گیری بیشتری کنند چرا که این مسأله با جان سرنشینان مرتبط است.

وی با اشاره به ابلاغیه صورت گرفته به کلیه تعاونی‌های بار و مسافر گفت: تمامی مدیران فنی این تعاونی‌ها مکلفند ضمن نظارت، اجازه دهند که بارنامه و صورت وضعیت مسافر تنها در صورت داشتن زنجیر چرخ صادر شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور تاکید کرد: مأموران پلیس‌راه در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن برخورد با راننده متخلف، جلوگیری از تردد و بازگرداندن وسیله نقلیه، در کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز پرونده شرکت صادرکننده بارنامه و صورت وضعیت مسافر مطرح و به شدت با آن برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات در روزهای برفی خسارتی است، افزود: اکثر این تصادفات به دلیل نداشتن لاستیک مناسب، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز است.

فرمانده پلیس‌راه کشور تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد در روزهای بارش باران و برف تصادفات خسارتی در جاده‌ها تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس‌راه کشور افزود: این طرح تا 15 اسفند ماه سال جاری در 13 مرحله 7 روزه و در 25 استان و 70 گردنه برفگیر کشور اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور همچنین به کلیه رانندگان توصیه کرد که ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری و رعایت قوانین به توصیه‌های مأموران پلیس‌راه نیز توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمنا شماره تلفن 88255555 مرکز فرمانده و کنترل ترافیک پلیس‌راه کشور به صورت شبانه‌روزی آماده اعلام آخرین وضعیت راههای کشور است. همچنین رانندگان می‌توانند از طریق رادیو پلیس‌راه کشور بر روی موج FM ردیف 9/93 و 7/104 مگاهرتز و AM ردیف 900 کیلوهرتز هر یک ساعت یکبار از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

کد خبر 40786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز