همشهری آنلاین: رئیس اداره تجهیزات فنی پلیس راه گفت: تاکنون بیش از 6 هزار و 329 دستگاه تاکسی مسافر بر جاده ای در کشور به سیستم GPS مجهز شده اند و نصب این سیستم بر روی خودروها همچنان ادامه دارد.

سرهنگ ایرج برند کام در گفتگو با مهر افزود: یکی از مشکلاتی که در جاده های کشور همچنان وجود دارد عدم تجهیز کامیونها به سامانه سرعت نگار لحظه ای است و با وجود آنکه در2/43 درصد از تصادفات فوتی همیشه کامیونها در یک طرف برخورد دیده می شوند اما هنوز به این سیتم تجهیز نشده اند.

وی افزود: از زمان بکارگیری GPS در کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی کشور علاوه بر کاهش تصادفات و شدت برخورد خودروها، آرامش نسبی نیز در محورهای مواصلاتی کشور برقرار و در موارد متعدد اتهامات واهی برخی مسافران راجع به رانندگان زحمت کش ناوگان حمل و نقل عمومی در خصوص عدم سرویس دهی یا عدول از مقررات برملا شده است.

سرهنگ برند کام اضافه کرد: چندی پیش مسافری که از ناحیه کلیه دچار مشکل بود با حضور در یکی از پاسگاههای پلیس راه از راننده یکی از خودروهای مسافربر جاده ای به علت عدم توجه به بیماری این فرد و تشدید بیماری او شکایت نمود که بعد از بررسی سیستم سرعت نگار لحظه ای این خودرو و نقاط توقف آن، این راننده از اتهام مبرا شد.

وی با اشاره به میزان تخلفات رانندگی خودروهای اتوبوس، تانکر سوخت رسان و تاکسی مسافر برجاده ای در هفته گذشته گفت: طبق اطلاعات ماهواره ای بدست آمده از 24 پاسگاه نظارتی پلیس در محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، از41 هزار و 980 مورد تردد در طول هفته گذشته ،30 هزار و 981 تخلف به ثبت رسیده است.  

رئیس اداره تجهیزات فنی پلیس راه با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته اتوبوسها متخلف ترین خوردوها بودند، افزود: در طول این مدت 92 دستگاه خودروی متخلف در جاده های کشور، متوقف و به پارکینگ هدایت شدند.

کد خبر 39213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز