همشهری آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی اعلام کرد: وزارت کار در صدد آن است که صندوق پس انداز سنوات را برای کارگران راه اندازی کند

سید محمد جهرمی امروز در حاشیه همایش مدیران، معاونان و روسای روابط کار سراسر کشور افزود: کارفرمایان موظف هستند سنوات کارگران را به شکل ماهانه، فصلی و یا سالانه به این حساب بریزند.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان تامین اجتماعی و یا بانک‌ها می‌توانند به این امر اقدام کنند.
وزیر کار یادآور شد:در صورت ایجاد چنین حسابی،کارگران پس از ‪۳۰‬ سال از مبلغ مناسبی برای بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

جهرمی با اشاره به موضوع سنوات کارگران گفت:هم‌اکنون در صورتی که کارگر سنوات درخواست کند،کارفرما مکلف نیست به او مبلغی پرداخت کند و باید این تکلیف را در قانون برای کارفرما ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد:هم‌اکنون کارگری که یک سال دریک واحد اقتصادی کار کند می‌تواند سنوات دریافت کند از این رو وزارت کار در پی آن است که کارگر با هر مدت زمانی که کار کند، بتواند از حق سنوات برخوردار شود، این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت کار پیگیری می‌شود.

وزیر کار با اشاره به دستمزد سال ‪ ۱۳۸۷‬کارگران گفت:حداقل دستمزد کارگران که بر طبق ماده ‪ ۴۱‬قانون کار مشخص می‌شود نیمه دوم اسفند ماه امسال به تصویب شورای عالی کار می‌رسد.

جهرمی در خصوص تسهیلات برای توسعه بنگاه‌های زودبازده تاکیدکرد: وام‌های اشتغال به طرح‌هایی که توجیه فنی، اقتصادی و مالی دارند، تخصیص می‌یابد.

وزیر کار در مورد اشتغال اتباع بیگانه در کشور گفت:موضوع اخراج اتباع بیگانه را وزارت کشور پیگیری می‌کند و وزارت کار فقط در پی آن است که‪ ۳۰۰‬هزار پروانه کار در مشاغل خاص و در برخی از استان‌های خاص برای اتباع بیگانه صادر کند.

کد خبر 44307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز